Lasarettet....

Maxi har scharlakansfeber!!!! Hans prickar var alltså det. Han fick fler prickar under eftermiddagen,o gnällde om att hans tunga gjorde ont.Googlade detta o fann att all symtom såsom,kräkning en gång,halsont,huvudvärk o utslag etc indikerade på just s-febern. Efter maten stack jag o Faster Hanna samt sjuklingen,så klart,ner till Trellebog.Vågade inte ringa vårdcentralen idag man hade antagligen inte kommit fram ens....

Satt i en o en halv timme o väntade väntrummet var proppfullt!!! Maxi underhöll sig o oss andra med diverse saker o ibland la han sig i min famn o vilade.Efter vänttiden kom vi fram!! Till luckan där man skrev in sig!!!! Sen fick man vänta ytterligare..... Men det gick relativt snabbt. Mycket riktigt hade han s-febern,som beror på streptokocker,vanligt vid halsfluss,som e samma sjukdom tydligen.Eftersom han aldrig haft streptokocker,så fick han detta utslaget alltså. Mycket med det tekniska... Det viktigaste var ju att han får pencilin o blir frisk min plutt!!!

Idag har mamma varit här o passat glyttarna då jag var tvungen att arbeta med bokslutet,shit va man e förrvirrad med alla dessa papper,var uppe vid 6 imorse o har jobbat mestadels av dagen Nu e jag slut i huvudet!!!!

Nu på kvällen har faktiskt maxi ätit mat o knäckebröd druckit mycket mjölk o saft,o badat med Jerry o MInna,o nu har han tagit sin pencillin utan gnäll,han e så duktig min pojk!!!
Han verkar mycket piggare o gladare i sin spiderman badrock

Precis nu när jag sitter här o bloggar,knackar Sara Granne på...FAN jag hade ju glömt att säga till henne att jag inte kan hämta Mathilda imorgon!!!Bad dock om ursäkt o det var ok,tur va det!!! Har haft så mycket i huvudet dessa 2 dagar att jag glömmt det mesta....SORRY!!!!

På viktresan kan jag medela er att den flyter på...Känner mig stark o otroligt duktig,i morgon ska jag förhoppningsvis träna igen annars får det bli på torsdag beroende på hur maxi mår,MEN jag e faktiskt mallig,har aldrig klarat det så här länge o det gör att man kämpar på............................................KANSKE kan det gå denna gången,små etaper,små etaper,ett kilo efter ett,denna gången ska det ta mig f-n gå........................................................


Ha en mysig kväll,här hemma i detta huset dricks det te för fulla muggar,Ta gärna en kopp........Det e du värd!!!

Kommentarer
Postat av: Hannagranne

hahahha... tackar för tee`t det var gott!

Hoppas att lilla Maxan är bättre imorgon.

2009-04-21 @ 22:09:19
URL: http://guillermo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0