Nyttig syndning

Mamma o pappa har precis gått hem o jag sitter o småfiser.Ja detta e min blogg o då skriver jag hur det e med mig o jag gör faktiskt det.:).

Bjöd ju som sagt på ¨plockmat¨,som ni vid det här laget vet vad det e. Till kaffet kl 8,tradition sen uppväxten, bjöd vi på hemmagjorda äppleknyten med osötad vaniljglass.När min mormor levde brukade alltid mamma göra sådana till henne,eftersom hon hade diabetes.Så idag när vi var inne hos Sara så bjöd hon på hemmagjorda weinerbröd(Jag höllt mig ifrån dessa samt de andra kakorna,duktig som jag e),men jag blev sugen på det o kom o tänka på att dessa e ju sockerfria,bättre det. Så min syndning denna vecka blev dessa.Fast att det var just veckans syndning,så blev de nyttigare än en ¨vanlig¨kaka eller massa godis,säger som Zlatan:Jag  helnöjd......





För att gå bakåt i tiden så var vi alltså inne hos Sara o fikade. Minna sov dock från kl halv 9,imorse,till kl 13.Fick flera gånger gå in o upp för att kolla om hon levde,fast att jag hade min babyvakt....Ibland sover dem länge..
Hos Sara var även Hanna Granne o barn.Elliot,Maxi o Mathilda lekte på precis som förr.När alla bodde här lekte dem jämt o ständigt hos varandra.Men måste säga att så här bra som dem lekte idag har dem nog aldrig lekt,riktigt skönt att kunna leka ute o bara smitta in till varandra bara så.Jag gillar att bo i radhus o jag gillar mina grannar(Speciellt Sara med familj) även om jag saknar min Hanna Granne,så får jag vara glad att jag har kvar henne som kompis.


Kommer ni ihåg serien Goda Grannar???

Tjiiinng!!!



Kommentarer
Postat av: Hannagranne

Snacka om glad, jag är glad att du är min vän. Alltid så go och glad... dessutom älskar jag dina spontanbesök, kan aldrig bli för ofta. Kram kram!

2009-04-18 @ 10:27:47
URL: http://guillermo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0