Träna träna...

Efter att jag hämtat maxi igår stack vi o handlade o det gick hur bra som helst,barnen var superduktiga o då gick ändå Maxi själv med sin dockvagn. Fick handlat både det ena o det andra,får dock in där idag igen då jag måste fixa middag till kväll när mamma o pappa kommer.

Hämtade Hanna o sen hem o lagade mat tidigt,jag skulle ju iväg o träna vid 4 till 5 o då e det så tradigt att komma hem o laga mat sen,+ att barnen inte kan äta så sent.Minna somnar ju vid 7 o då måste hon ätit välling innan,puh.

I vilket fall som helst efter ett pass av hård tränning,vilken tränningsvärk jag har idag,så kom jag hem.O vad gör maxi då?? Sover!!! Hanna o Hennes kompis Mona hade varit ute o gått med barnen o då hade trötte Maxi somnat.Han vägrade vakna så jag satte honom på stolen vid bordet men han bara skrek o grät,så jag sa till honom att gå upp o lägga sig,o det gör han o somnar. ......

Kl halv 9,efter att jag plockat undan lagt en trött Minna,badat, o tvättat så vaknar ungen.
-Jag e hungrig Mamma,förlåt!!!
-Ok lilla gubben vill du ha mat??
-Nä bara glass(Jag hade lovat han en glass om han åt lite middag)
-Ja men du kan ju inte bara äta glass,Maxi.Måste äta lite mat också.
_Ja mamma,blåbärsfil då tack!
- Ok
-O glassen mamma.
- Ja det ska du få när du ätit blåbärsfil.Vill du mysa med mamma i sffan o se Svenska Hjärtan?
-Ja mamma det e mysigt.

Jag tar fram glass samt blåbärsfil,o ger det till Maxi som sitter i soffan.Går på toaletten o när jag kommer tillbaka har han ätit vad då??? Jo glassen o sen lagt sig i soffan.
-Men skulle du inte äta filen också???
-Jo det gör jag sen.
-ok!

Typ efter 5 minuter tittning av Svenska Hjärtan somnat han o sover sen hela natten!!
Det var ju bara glassen han var sugen på.(O för er som ororar sig för att min son inte fått nån mat i magen innan läggning kan jag lugna er med att han åt sen mellis).
Ibland blir det så med trötthet,Idag Fredag e han hur glad som helst o har precis ätit risifrutti o 2 youghurtar.

Har redan hunnit smälla in en maskin till så nu jäklar ska högen försvinna.Ikväll kommer Mamma o Pappa o ska käka plockmat med lite pill,jag o mamma ska givetvis dricka vin,nu när jag e på hemmaplan!!

Imorgon ska här städas i området,o sen ska våra vitvaror hämtas......JIPPIEEEEEEEE

Tjiiing

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0