Tuva Elea Viola Guillermo.........

Som sagt skulle dopet stå av stapeln idag,övat hade jag gjort som en galning,o det lönade sig,fick oerhört mycket respons o ros av de flesta av Tuvas dopgäster.Kul då jag själv var nöjd med mina framförande.

Även Nicklas,Hanna Grannes sambo o Tuvas pappa,mamma o hennes dotter samt hennes man,framförde en sång. Lena sjöng accomponerades av sin man,som spelade guitarr,o hennes dotter som spelade fiol,jättevackert....o roingivande




Jag sjunger o accomponeras av Bengt Jacobsson

Efter dopgudstjänsten bar det av till V.Ingelstads försammlingshem där det skulle drickas kyrkkaffe,när vi kom fram skulle vi ta ut presenterna ur bagaget,vad tror ni då händer???
Jo där finns inga dem har vi glömmt hemma utanför dörren,kul bara ay´tt sätta sig i bilen igen o jag lovar så fort har jag aldrig kört till vellinge...

Hanna Granne hade bakat o stått i ,hela församlingshemmet var jätte fint dukat o till o med servetterna var vikta o ja allt var så fiinnt gjort verkligen,där var sjukt många kakor av alla dess sorter,o nu kommer sanningen fram jag var bara tvungen att smaken en,där var nämligen kladdkaks kakor i muffinsform,jag syndade men tog dock bara en,o det var svårt o duktigt av mig då alla kakor såg extremt goda ut o doptårtan sen...


Med foto av Huvudpersonen..vackert, Denna tårtan föll Minna o hennes bordskavaljer i smaken,Emil är hans namn o e granne till Tuva,Jättesöt pojke...



Emils mamma,Marie,tipsade om viktväktar choklad som kan beställas på deras hemsida o som smaker som Reisen,har man kommit till himmeln eller??? Dessa ska givetvis beställas!!!


Tuva får vatten på huvudet av Präst Ola...

Japp det var det TACK för att vi fick vara delaktiga på Tuvas stora dag o att jag fick äran att sjunga!! O förresten som tack för att jag sjöng fick jag en jättevacker blomma,vet dock inte namnet på den,men den kan även planteras ute.Tack!!

Nu kallar sängen båda barnen lade sig vid kvart i 8,o nannar nu så nu ska jag krypa upp i soffan...

Ha en skön kväll!!!

Kommentarer
Postat av: Hannagranne

Tack underbara Linda för din enorma sång och entusiam... inte ett öga torrt i kyrkan tror jag.

Vill även tillägga här att tårtan (är som ni alla givetvis ser, sprucken i fotot på Tuva)... köpt på Ambrosia.... ska klagas imorgon.

Blomman var en Hortensia.

Tack än en gång Linda, väntar nu på att Nicklas ska fria så att du får sjunga igen :)

2009-04-13 @ 23:21:56
URL: http://guillermo.blogg.se/
Postat av: Anna (Liam)

O vi som inte känd enågon som kunde sjunga något fint när VI gifte oss. fina bilder!

2009-04-14 @ 15:36:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0