Fredagen kom o gick....

Fredagen hos Håkansson/Kronvall var hektisk. Kl 11 befann vi oss på Trangränd för att kalasa med snart 1 åriga Lilia Kroogh. Hon fick en fin Helo Kitty pyjamas o stora systern Learke fick ett block format som en handväska,klart stora syrran med ska ha.
Blev bjudna på hemmagord Ariel tårta,gjord av Ann-Sofie,Emelies syster,o barnens moster.Hon var o hälsade på från Norrland,med sin flickvän Tove.Minna gillade Tove,smög upp o satte sig i hennes knä,o satt tyst hur länge som helst.Utan några ord sagda,verkade dem finna varandra,så kontentan av detta var att ibland kan tystnaden tala sitt egna språk.
Barnen o dem andra festade på både tårtan o hemmagjorda chokladbullar samt kanel grifflar. Jag drack kaffe o festade till med 3 koppar,uhhhh,jaja det var ju fredag.

Sen styrde vår VW Passat oss till Hököpinge o där hälsade vi på Vincent o hans trevliga mamma Katarina.Hon hade i sin tur bakat äpplekaka,nyttig sådan,för min skull. Barnen busade på o efter en stund kom också Sebastian o Theo,o sen var stugan full. Vi mammor,inclusive Camilla Sebbe o Theos mamma,satt o fikade på trädäcket,Minna sov en stund o vi andra pratde väsentliga saker som dagis,kläder o allt annat som rör sig i små barns mammors huvud.
Maxi o dem andra går alla på samma dagis o e med andra ord grabbarna Grus..Men man märker redan vid en sån ung ålder att personligheter har stor betydelse,alla kommer inte lika bra överens.Vincent o Maxi leker precis likadant,INGA BRÅK,alls.Älskar bilar båda 2 o har exakt samma humör,buset lyser i deras ögon,utan att vara elaka,så ser man verkligen att dem älskar att busa,oskyldigt så klart.
Alla kan inte komma överens,men dem gör det till 100%,jätte kul för Maxi att ha hittat en sån fin vän.Tänk om dem blir oskiljatiga sen,raggar brudar,festar,sätter tjejernas hjärtan i brand etc etc...AHAHAHHA

Efter en super mysig eftermiddag stack vi inom Willys o handlade mat o sen hem o gjorde sallad o pasta med kycklingsås.
Kl 18:00 anlände Roger o töserna o vi åt o sen blev det kaffe o kladdkaka,som Annnnna bakat.Vi tände ljus o satt o skrattade så tårarna rann,över Rogers berättelser.
Vid 11 körde dem hem o sen blev det data o lite tv o Jerry kom hem efter att ha varit i Danmark o hämtat en bil. Ögonen på mig var tunga,var himla trött så sängen kallade big time så det var bara att lyda o go with the rytm....



Nu  e deyt lördag o Minna o jag har myst medans Maxi sovit o Kronan varit o hämtat en BMW som voltat.
Nu sover Minna o maxan o jag myser,Maxi sa precis :


-Mamma jag har inte skrivit på hela dan,jag kan väl få skriva på datorn???

Ok Maxi så klart,ditt ord e min lag...


Hoppas dagen blir till Er belåtenhet....


See You later Alligator 


Kommentarer
Postat av: Ann-Britt

Ni har det bra, fikar o fikar. En härlig tillvaro, ta vara på tiden. Kram svärmor/farmor

2009-08-15 @ 11:07:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0