Fullspäckad....

Fredagen kom o gick. O vi med den. Fika på Björns med Hanna o Marie med barn. Sen blev det handling på toppen,kräftor till lördagens skiva.
Efter detta var det tänkt att jag skulle tvätta o städa hemma,men kom då på att Maxi skulle på kalas idag o då bör man rimligen ha present med sig.Vi hämtade upp mamma,vår ständiga shopping följeslagare,o stack till Mobilia. Där blidde det BR,o Maxi var helt förstörd över att inte HAN fick något,bara den däringen Felix..

Fika blev det också så klart,vad trodde ni??,vi bjöd mamma för en gångs skull,annars bjuder hon alltid.Hon unnade sig till och med en mini muffins för 22:-,dyrt enligt henne,men efter att jag sagt att här får man ta vad man vill ha ,så sveppte Kicki till.
Jag fick även en väska av mamma o barnen leksaker,Minna en docka,sin första riktiga,o Maxan en buss,sin 2 riktiga.Mamma hade spenderar byxorna på sig,vi barn skulle få en slant vars av henne,så jag utnyttjade detta till en ny väska,kombinerad sköt o handväska.Nu behöver man ju inte så mycket med sig längre till Minna,blöjor o våtservetter o lite xtra kläder sen e man klädd,så då fick det bli en ny.jag som egentligen har 1000 väskor sen innan,tyckte att en ny goding var på sin plats,så den fick följa med hem.

På  kvällen blev det kokt kycklig i curry sås,ris o kokta grönsaker,hit va gott det va,(Får man säga så om sin egen mat??).Minna åt SJÄLV sin portion idag,tänk va hon kan nu inför dagis :).Hon la sig vid 7 o sen kom Jerry hem o åt o sen fick nedanvånningen sitt,blev dammsugning o våttorkning,o tvätten hängdes...Sen stupade jag i soffan o somnade...


Idag lördag e det först Brandkårensdag,sen Kalas,o under tide ska jag träffa Roger o familj o fika,sen hämtar jag o mInna upp Maxi o sen bär det av till 2:an för Kräftskiva.

Vid gott mod///

ER Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0