Helg som varit bjöd på bröllop

Då kom dagen som jag skulle få äran att sjunga på Marie o Mattias bröllop. Kände mig förberedd som när på ett var vita byxor,sominte var så vita när jag skulle ta på dem.
Lämnade barnen hos Mormor o Morfar,o hann till och med att dricka en kopp kaffe innan,för att anlända till kyrkan ca 14:00.Jag o kyrkvaktmästaren var först o det var så skönt att få samla tankar o nerver innan kantorn o fotografer o hela sällskapet anlände.
Jag o kantorn gick genom låtarna o hon berömde mig gång på gång,vlket var så skönt man behöver peppning så där en halv timme innan en stor händelse.Man gifter sig ju bara en gång o då vill jag som en liten bricka i spelet inte förstöra dagen genom att sjunga fel eller falskt.

Brudparet anlände o dem var så vackra,o fina hela bunten inclusive tärnorna som var Hanna Granne,o brudens lillasyster,vår bilförsäljare!!

Började med ¨Det vackraste¨o den var så vacker spelad o så stämmningsfull,jag var igång o det flöt på så bra.Riktigt nöjd var jag.Kollade över alla gästerna o sjöng för hoppningsvis direkt till brudparet,hoppas dem kände så.

Efter bröllopsakten blev det ¨För Alltid¨ o den var den bästa,fick in så många fina toner o jag riktigt njöt av stå o få sjunga inför ca 65 personer,....

Efter bröllopet smet jag iväg men fick först gratulera paret o dem tackade ödmjukast för vacker sång...

Hanna Granne skrev följande på sin blogg:
Linda min vän sjöng "Det vackraste" och "För alltid" i kyrkan och jag kan meddela att om det inte var gåshud på alla gäster så var det inte ett öga torrt. Linda är otroligt duktig på sin sak, och jag är väldigt stolt över att hon är just min vän! Marie och Mattias blev man och fru!


Fina Ord!!

Tack

Kommentarer
Postat av: Hanna

Skrivet från ett sant Carlssonahjärta!

2009-08-03 @ 15:14:55
URL: http://.www.guillermo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0