IKEAT!!!

Våra påslakan e så skabbiga,nu ligger dem i soptunnan,o nya pryder vår säng i vårt nystädade sovrum.Fick spel i morse,ringde vår Ikea kompanjon,Mamma Lisbeth,världens bästa mamma,o Ikeat blev det.
Maxi fullkomligt älskar Ikea,som ni vet,så han blev eld o lågor..

Blev lite stessigt i början av vår shoppingrunda,då barnen var SÅ HUNGRIGA!!!!,lite köttbullar,glass,o chokladbullar senare,däckade Minna i vagnen,o Maxan fick köra kundvagn med mormor o fick hela uppmärksamheten.

Handlade nya påslakan,svart o vita,hitatde brun,beiga o dem föll mig SÅÅ i smaken,men inte priset..545:- för 2 st...A nä nån måtta får det va..
Maxan valde ut dessa,o han har smak den mannen...mitt andra handsval,men första om man ser till priset.
Blev lakan till minna med o nya ljus o 2 glasburkar till köket också.Maxan var tvungen att ta en paus till o tryka i sig mer kaka,passade utmärkt då söta Minna sov o sov o sov..Maxi fick MYCKET tid med oss,skönt för honom.

Hemma sen vid 4 var jag trött,hängde tvätt,o sen hade jag o barnen mys på hög nivå...
Åt rester, badade o busade,läste böcker,la rena nya lakan i alla sängar,städade o plockade undan på ovanvånningen,bytte badrums n´matta o handdukar,o tände ljus.Barnen lekte jättefint tillsamans,o jag fick gjort massor.
Efter alla aktiviteter,blev det pyjamas o välling,o Maxan festade till det med glass igen.
Båda barnen har ätit massor med mat idag o grönsaker,o la sig i exakt rätt tid idag,i sina sängar.
Härliga söndag.Det enda som kunnat va bättre hade varit om Jerry varit hemma,han har jobbat som aldrig förr,kom hem precis o åt o e nu o duschar,o ska sen inta sängpostion...Han e duktig han,...

Det kan va jobbigt ibland,att ha ett sådant här jobb,ibland ser vi inte han på länge...,MEN kom ihåg att vi valt att leva så här.....VI SJÄLVA...ingen annan,,,
Så e det med den saken....


SKa gå o lägga mig snart,Rogers barn kommer imorgon o ska sova över o mysa här några dagar.....dem e fina dem barnen,,mina små griskultingar...




Tack!!

Kommentarer
Postat av: Anna

Flitiga Linda. Japp vi har själv valt att ha dem "gubbar" vi har. Fast ibland är det rätt skönt att vara själv och njuta framför brasan iaf nu när hösten närmar sig. Tack för att du ställer upp och passar kidsen. KRAM

2009-08-17 @ 17:47:03
Postat av: sara(:

griskultingar tack för det!:D

2009-08-17 @ 19:14:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0