Stress...O en pojke som vägrade kalasa själv...

Lördagen gick i stressens tecken.
Brandkårensdag kl,10:00,mötte typ halva släkten o halva Vellinge. Åkte brandbil med maxi,Minna vandrade omkring,o kusinerna kom. Vädret var väldans konstig,precis när jag o Maxi köa till brandbilsåkandet så öppnade sig himmeln...O när ¨Olyckan¨skulle äga rum,ja då blev vi alla blöta.Synd om alla inblandade då nästan alla svek o sprang in på stationen.Jag o Maxan o Anders,Emma o Amanda,A o E s grane,stod dock som trogen publik.

Vid halv 1 vandrade jag o barnen,passade på så att Minna kund nanna då,o Sara o Ankan bort till Piratkalset .Menningen var att Maxi skulle va där själv,MEN han ¨bröt¨samman fullständigt o totalvägrade att va där själv..Han var så ledsen o grät o grät,inte ens när Vincent kom så lugnade han sig.Jag o Minna fick stanna kvar som stöd,o kusinerna fick vandrade mot Brandstationen igen.
Maxi ville inte stanna kvar,funderade på hur jag skulle göra,skulle jag gå,stanna kvar eller ta Maxi med mig o gå hem??? Kalas ska inte va något ställe där man mår dåligt o inte vill va,då får det va,i vart fall som jag ser det. Jag riktigt kände inom mig hur dåligt han mådde,massa främlingar o ingen trygghet alls. I vart fall så ahde han nog lite kul o Minna hann ramla i poolen o bli blöt o busa,hennes mamma var lagom mör efteråt ...

Kalaset slutade kl halv 4 ,o kl 4 skulle vi va hos grannarna på kräftskiva....
Jag skulle under tiden som Maxi va på kalas,hinna äta lunch(VAR snorhungrig),handla lite,duscha o göra mig i ordning..I stället fick detta gå på ca 15 min....


Väl på kräftskivan hade vi super trevligt,Jerry var där hela kvällen o Minna las i sin säng o Tuva(Hanna Grannes dotter) fick låna vår resesäng..Babyvakten nådde hela vägen in till 2:an...Got to love Radhus....:)

Vi åt o drack o pratade,särade på busiga barn,o åt lite till.Hanna o jag samt Sara drack alkoholfritt vin,var helt perfekt,ingen huvudvärk idag inte..Men ändå lite god dricka..Jag hade precis lika kul som om jag ahde druckit vin,kände mig fnittrig som om jag om men icke...Kanske var dem andras salongsberusning som smittatde av sig,i så fall tack för det kära vänner..Hur mår Ni idag???

Gick hem vid kvart i 11,Maxan var super trött o jag lite små frusen+ att Jerry fick jobb då,så det kändes lägligt att vandra den ¨långa¨vägen hem.
Tuva hämtades upp av sin mamma o Maxi däckade direkt på soffan hann dock ta av sig skorna..när jag kom in i vardagsrummet slumrade den lilla söta pojken så gott,,,hårt att va på kräftis...


I natt har Jerry o Roger varit ute på en buss,som om jag hörde rätt,skulle haft en förare som åkt till sjukhuset,,,fast om detta visste inte Falck i Stockholm,,fastän dem höllt i detta utländska case..hmmm..Virrpannor
I vart sover Jerry nu o Minna har somnat igen för sin förrmiddagslur..
På schemat idag står lek med Moa o kusinerna i Ö.Grevie..Moa hade tydligen ringt o frågat om hon kunde leka med Maxi idag...Jag hoppas på kaffe,,


På återseende...





Kommentarer
Postat av: Anonym

Vårt nya sunda liv är inte så fel, framförallt inte idag utan huvudvärk. Tänkte fråga Anna när kaffet serveras i ÖG idag :-). Kramen vännen!

2009-08-30 @ 12:17:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0