Dansband all the way,baby!!!

Ohhh va jag varit sugen på att dansa ikväll,har ju kollat dansbandskampen,vad annars så här en lördag???
Nästa lördag ska jag svänga dem lurviga i TÖRRINGE,med killen o en himla massa pågar o töser. SKA BLI KUL!

Jag fullkomligt älskar o diggar dansband,har jag alltid gjort,o stått för det även när jag var ungdom,o barn.Sån dansglädje o hjärta o smärta,tänk så många som träffat sin livs kärlek ute på nån av alla loger o dansbanor i vårt avlånga land.Som blivit förälskad eller kanske bara fått sig ett ragg,hur som helst så e dansband=glädje.Jag e uppvuxen med i afton dans o svensktoppen.Varje fredag o lördags kväll underhöll jag mamma med diverse dansbandslåtar o som jag älskade det....Kan känna känslan ännu av att höra intron eller bara några accord till mina gamla låtar...Gaaahh va jag mår bra då..
Om jag känner min mamma rätt nu så sitter hon bänkad framför radion med en kopp kaffe o kanske även en liten likör,e ju lördag,o lyssnar på just dessa låtar..Ohh va jag önskar jag var en liten tjej ikväll,som kunde sitta med henne o få sån inspiration att jag själv greppade micken o rev av några..,Mamma jag e med dig i tankarna ikväll :)


Till alla er som e där ute o dansar,njut för mig med,vi ses nästa vecka!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0