Klementiner med C???

God Kväll...
Skulle skriva lite om min nya ¨last¨o kom inte på om klementiner stavas med c eller K???
Eftersom jag håller igen,nu igen :), så har jag fått smak på dessa ljuvliga oranga delikateser ,K(C)LEMENTINER!!!! Käkar sådana till kaffet på kvällen o guuuud va dem e goda,jag e löite knäpp då jag går o längtar efter min stund på kvällen,med gott kaffe i glas,o dessa godingar. Krävs inte mycket ibland för att få guldkant på tillvaron(O jag vet att man inte kan äta för många sådana heller)

Idag på jobb hade jag ett givande samtal med en nyinflyttad engelskman,vars fru också hette Linda ,precis som jag. Han beställde en bärgning o min engelska förflöt,för en gång skull,på RIKTIGT bra,när han mot slutet frågar efter mitt namn o får då till svar att jag heter Linda.O du med precis som min fru fortsätter han..Ja precis så säger jag då.Vet du om att Linda betyder Vacker säger han då?? Klart jag vet svarar jag god modigt..ahhah...
Efter att Roger hjälpt honom hade han berättat detta igen för Roger,då han tyckte jag var så trevlig i telefon..
O vad det sådant värmer,jag har fortfarande ett leende på läpparna.

Efter en mycket hård arbetsdag ska jag nu njuta av att jag har varit duktig på hemmaplan också,med matlagning o badande o nattande av mina ungar,fick förstås hjälp av min sambo, så nu har min stund kommit;
KAFFET e klart o clementinerna väntandes...Guldkanat så det smäller om det :)



Kommentarer
Postat av: Hanna (Elliot och Tuva)

Clementiner med C

2009-12-08 @ 22:21:42
URL: http://guillermo.blogg.se/
Postat av: Ann-Britt

Du är duktig du som håller dig till clementiner själv sitter jag just nu och vräker i mig godis.Ibland är sockerberoendet enormt stort.ska gå och ta en clementin istället. Kram

2009-12-08 @ 22:38:28
Postat av: Anna

Säger bara LINDA!!!!!

2009-12-09 @ 09:10:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0