Ännu ett inlägg!!! WOW

Ja nu när jag väl börjat kommer jag aldrig sluta!! Vet man ju själv...

Torsdagen har bedrivits enligt följande:

1. Vaknade halv 5 av en gråtande Minna som fick välling o ny blöja. Barnet somnar om o nästa barn vaknar,Maximilian. Jag e törstig mamma, o eftersom han varit sjuk hela veckan, o vägrat dricka så sprang hans mamma glatt ner o fixa saft.
2.Vaknar av att Minna gnäller,ser Maxis saft glas på nattuksbordet o tänker varför står det där?.Har alltså glömmt att jag varit nere o fixat saft till honom snacka om att vara trött :). 5 minuter senare ringer Jerrys mobilalarm. Han går upp o Maxi börjar prata glatt.
Jerry kommer upp med nylagat kaffe o välling till Minna.

3.Maxi vill ha mer dricka,Jerry fixar detta o cyklar sen till jobb. En ny dag har börjat med andra ord.

4. Barnen o jag myser o leker i vår säng.

5.Frukost intas o sen försöker jag få Minna o sova. Somnar o sover en kvart!!! Vaknar o e as trött,varför bara inte somna om??? Hade jag lätt gjort!!

6. Hanna,Jerrys syster kommer, o vi kör till Maxis favourit ställe, Vellinge Blomman. Vi fikar o handlar lite smått.

7. Kör o handlar efter Vellinge Blomman, på Willys. Mat o film till Maxi.Teletubbies.

8. Hem o äter mellanmål osen somnar Minna ytterligare en kvart vaknar o e på jätte dåligt humör! Lik sin mor med andra ord.

9. Fixar mat,Köttfärsbiffar o potatis o brunsås med broccoli.Allt detta var självklart hemmagjort!!

10.jerry kommer hem o sticer sen iväg igen,har jour denna veckan på sitt jobb. Jag står med en sovande unge som somnat på soffan o en skrikande unge som varken vill äta eller sova. Får dock i Minna mat,hon brukar alltid äta ordentligt!. Maxi slipper då han ätit bra hela dagen o fortfarande inte e värst hungrig efter influensan.

11. Sen får jag Minna att somna lite tidigare än vanligt o lite senare kommer Jerry hem o blir jätte glad o mätt på mina goda biffar. Känns skönt o höra.

12.Maxan somnar o jag glor på tv o kommer på idèn med bloggen!!

13. Nu e Jerry hemma igen,efter att varit o hjälpt en dam i Trelleborg.Vi dricker kaffe o gör saker var för sig!
Allt e med andra ord som vanligt!!

J-vligt långt inlägg jag vet men nu har jag kommit igång.Men man bör vänja sig av med det snarast!!

God natt på ER!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0