Äntligen Fredag,som jag längtat!!

Sitter nu med ett glas rött o har tänt ljus i hela huset. Har precis sett mannen plocka undan maten,då det brukar vara hans jobb när jag lagat maten.  Men han slipper oftast det,varje fall varannan vecka. Lagade kycling röra med pasta till middag. Det e verkligen snor gott o hela familjen älskar det. O det bästa e att det e så fort gjort o samtidigt mycket grönsaker i så man slipper höra kommentarer att jag äter inte det o inte det från den 3 åriga sonen.

Dagen har varit kanon fick hjälpt mamma lite med diverse saker o barnen fick vara hos sin mormormuss,som maxi kallar henne. Minna hade sovit i 3 timmar ute i vagnen. Har knappt sovit det sammanhängande på hela veckan. Jo när ho var sjuk,då somnade hon helt själv utan gungning. Skämmer verkligen bort henne,Maxi fick alltid somna själv när han var baby. Men han hade ingen napp som kunde tappas lätt, utan bara sin älskade Björn Bus. en nalle som jag köpte när han var 3 veckor o som han alltid efter det har haft me sig. sen dess.  Sa alltid då att alla barn kan somna själv,inga problem!! Det har man surt fått äta upp nu men men alla barn e olika, o tror inte det finns någon vuxen som inte kan somna själv,så det löser sig nog!!

Skulle egentlign haft grannarna på besök,men eftersom dem har en 5 veckors liten bebis,jättesöt som fått det fina namnet Holly,vågade vi inte träffas då Minna fick hosta o blev snorig(IGEN) i eftermiddags. Varenda gång vi ska träffas blir mina barn sjuka. Känns precis som vi aldrig kommer träffas..men men som vi sa snart kommer våren o då försvinner alla baciller. Ja hoppas kan man alltid... O vi bor ju grannar vägg i vägg så så lätt slipper vi inte varandra!!
Maxi blev därimot ledsen över detta,han fick ju inte leka o visa sitt nystädade rum för Hollys stora syrra,Mathilda,somär född  samma år som Maxi nämligen -05. Hoppas vi kan ses snart.....

Nä nu får jag snart gå o ladda kaffe kokaren o ta fram 10 krs glassen som jag köpte på Willys...för snart e det Let`s DANCE.......

Kommentarer
Postat av: Jenny

Det är mycket som man surt får äta upp.ler.



Typiskt med grannarna. men som du skrev, ni bor ju nära varann......

2009-02-21 @ 08:29:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0