Teletubbies!!!

God förmiddag. Ännu en orörd dag ligger framför oss,ja tilloch med en ny vecka.....
Minna e sjuk igen fick feber igen i går eftermiddags,när vi var o fikade o kollade in Jerrys moster Lenas hus som hon precis börjat hyra. Jättefint o go fika med kex o ostar. O kaffe så gotttt.

Så vi fick köra hem,handlade me oss mat från Höllviken. När vi ätit somnade nästan Maxi  direkt o Minna vägrade somna bara hosta o grät så jag tog henne o gick upp o la os. Vi somnade vid halv nio o hon har sovit bättre i natt men tappat nappen minst 20 ggr så då var det skönt när hon låg sidan om mig.

Jerry har varit helt underbar hela helgen. Haft sådant tålamod me barnen o verkligen njutit av att vara pappa(tror jag det har sett ut så i varje fall). Igår fick jag vila ut ordenligt,fast minna o maxi kom i omgångar så slapp jag gå upp ur sängen så det har varit jätte skönt.Nu har man energi igen att vara det man faktiskt vill vara en bra mamma o sambo/tjej.

Maxi har satt på Teletubbies men just nu leker han o städar i köket med syrran Minna,hon pratar för fullt o va mysigt det e o höra dem leka o kolla på dem när dem inte tror man ser dem...

Längtar redan till på Lördag då jag o Jenny ska på melodifestivalen så kuuuul det ska bli o få insupa stämmningen o musiken... I can`t wait.... Även Hanna granne o hennes kompis Anna ska me så vi får hoppas att Anna,Min kära svägerska o Roger ,min kära bror o kultingarna,deras barn,kan passa mina barn lite längre än vi bestämmt innan( vi bjuder givetvis på mat), så vi kan hinna en snabb middag innan med tjejerna gärna på T-bone. Blir dock bara vatten för mig men det e faktiskt livets dryck eller hur???

Nä nu får jag gå o ta ut tvätten o lägga in en ny omgång så kuuul o tvätta..eller något...ja man får intala sig det i varje fall då blir det kanske lättare.

Det får bli en hemma dag idag Minna måste som sagt hålla sig inne o det gör faktiskt inget då min tvätthög e enorm så det e bara o beta sig igenom den...

Hörs kanske senare under dagen  o tills dess ha en förträffligt underbar dag...

Puss på Er

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag längtar oxå tills på lördag. Äntligen efter alla dessa år ska vi få komma iväg till en delfinal. Minst sagt på tiden! Ska vi äta ute innan? Jag har inte överlagt det med min barnvakt. Återkom!!

2009-02-23 @ 13:39:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0