Äntligen kväll...

Nu e det  kväll,o maten e undan plockad o Minna e lagd. Detta e den skönaste stunden på kvällen..Om man bortsett från att Minna e över trött o inte vill sova, men ändå vill....Hon brukar somna direkt,men dem senaste dagarna har hon ballat ur lite.Nu efter att ha suttit utanför hennes dörr,ca 10 min så har hon somnat o till och med börjat snarka.
När jag kom ner hade hennes bror somnat på soffan,med kläder på o han snarkar också.
Jerry körde precis iväg på jobb så jag e ensam,o vet ni nu känns det jätte skönt.Ibland behöver man lugn o ro mys för sig själv.

Bjöd mamma på fin middag idag,färdiga köttbullar,mos,lingon o kokta grönsaker.Jag e uppvuxen med att mamma alltid gjorde sina egna köttbullar,vilket jag känner att jag också måste göra,men ibland som idag då jag jobbat o kommit hem vid halv 5,så e det skönt o bara behöva steka dem o slippa göra allt. Blir ju ändå jobb då man ska ta fram stekjärn ,steka dem,o sen diska efter sig. Inte direkt som att köpa köbe mat......Mamma berätatde då att när hon jobbade förr,när mina storebrödrar var små,så köpte hon också färdiga,vilket jag aldrig trott hon gjort. När vi var små var mamma alltid hemma,o dessutom var vi 4 barn i familjen,o då var det dyrare med pulver mos o ¨färdig¨mat. Nu förtiden finns så mnga olika märken,som willys egna,elodorado osv,precis lika bra o goda som fin märkena.
Men jag måste säga att hemmagjorda e godare...,men vi fick mat i magen o det e huvud saken...

Nu ska jag fläka mig i soffan o snart bära upp Maxi,som var helt slut,redan när jag hämtade honom på dagis..Tar hårt att busa o leka med polare + att käka mellis ....

Imorgon ska Minna vägas för 10 månaders kontroll,,,sen att hon snart e 12 månader verkar inte bekymmra BVC,vi har inte varit där sen hon var 8 månader,e ju bara 4 månader sen.......SKAMLIGT av BVC o detta ska denna mamman berätta för dem om dem inte redan vet det...+att det inte ens e samma sköterska som Minna haft innan hoppas den vanliga har semster annars  så....


Jajaj mysig kväll får ni ha,för det ska jag ha!!!!


Tooodddioloooo............

Kommentarer
Postat av: Jenny

BVC är värdelösa....

2009-06-09 @ 20:03:55
Postat av: Anonym

Ja Bvc e kassa. Dom har missat en del här med..

2009-06-09 @ 20:24:30
Postat av: Hannagranne

Jag är inte sen att skriva under "alla vi som hatar Bvc-listan"

2009-06-09 @ 21:29:29
URL: http://guillermo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0