Töserna for ti Stockholm

Lämnade Töserna,Jenny o Mia,på Malmoe Airport igår.Körde i ös regn o på väg tillbaka stack vi inom McDonald`s o handlade lunch till oss inkl,mamma,som var barnvakt till Emma.

Väl hemma hos mamma somnade Emma rätt så fort.Sov i 2 h o vi andra försökte vara tysta då vi inte har jätte koll,på hur känslig Emma e.
Maxi o mamma satt o spelade ett mini fia spel med spel pjäser som e som magnetter. Mamma förklarar då för Maxi,att han ska vara försiktig så inte Minna o Emma sätter dem i halsen sen. O att hennes syster Ann-Marie stoppade en ärta i näsan när hon var liten,under tiden som hon berättar detta,STOPPAR MAXI EN PJÄS I NÄSAN!!!!!

Han gallskriker o gråter,först fattar jag inte o ser inte pjäsen i näsan heller..Men sen ser jag den...LÅNGT upp i näsan ,skymtar jag en grön prick....
Då får jag svälja 2 ggr,visste inte vad jag skulle göra. Mamma hämtar en virkenål,precis som doktorn gjorde på Ann-Marie då den gången för en herrans massa år sedan...
Men så fort jag kommer in med nålen ,gallskriker han... I min hjärna finns bara fokusera på Maxi,skit i din egen rädsla,men hur hemskt e det inte o se sin son såå ledsen????
Efter många om o men,tänker jag att han  kan ta Björn Bus,hans ständiga följeslagare,o hålla i honom,för han var ju så rädd.
Maxi grepar honom o kramar han,o då kan jag få tag i pjäsen,med spetsen å nålen o dra en liten bit,efter ett tag ytterligare lite o sen var pjäsen ute....
Kom lite lite blod,men annars gick allt bra.
Man har mer styrka inom sig en man tror...


Genom allt detta sov Emma Elise Håkansson. En riktig sjusovare!!!!!!

Efter besöket hos mamma,handlade vi på Willys o sen körde vi en runda,jag ville kolla in lite trädgårdar o så barnen somnade,hämtade Jerry sen på jobbet,han fick åka bil o slippa cykla i busvädret.

Väl hemma lagade vi mat o sen satt vi o mös hela familjen o åt till och med efterrätt,CHOKLAD PUDDING!!!!
O Jerry startade en brasa..riktigt varmt o mysigt blev det,,trots rusket ute


Idag,Lördag,e det ju marknad i byn.Maxi har längtat till denna dag,då han ska åka karuseller...Vi får helt enkelt trotsa vädret o masa oss dit...

Ikväll ska vi på kalas till Pappa,som fyllt år,o så ska mamma firas,en försenad morsdag....


Hoppas vädret spricker upp!!!!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jäkla unge den där Maxan, måste ligga i generna.

2009-06-13 @ 22:26:19
URL: http://.www.guillermo.blogg.se/
Postat av: Ann-Britt

Typiskt småkillar de ska alltid prova allt man berättar.Hans far var likadan.

2009-06-14 @ 10:40:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0