7 minuters metoden!!!

Har ni någon gång hört talas om 5 min metoden??? Om inte så kommer här en snabb genomgång: Man låter barnet skrika i 5 min o sen går man in o visar sig o ev ger napp,ser smyger man ut o väntar i 5 min för att sedan köra samma procedur igen...altt detta för att få barnet o somna självmant o finna trygghet i sig själv.
Denna metod körde vi me Maxi o han somnade alltid själv i sin säng...Funka ut,märkt ,MEN ( Som Tony Irving hade sagt) detta har inte funkat med Minna.O ska somna i ens famn o sen ska man ca 10 ggr per kväll springa upp o ge napp.Jag o även Jerry e så trötta på detta...Hatar verkligen vår trappa.. Så igår kväll bestämde jag mig för att intruducera detta för Minna. Efter 3 min börjar hon avta i sitt skrikande o efter 7 min helt tyst(7min funka på Maxan så det håller jag fast vid även denna gång) Jag har då satt mig i soffan där uppe o glor på tv,Man kan ju inte missa *Vänner*.... Och sen börjar hon igen o sen efter ytterligare minuter tystnar hon.. Efter 15 minuter somnar vår lilla prinsessa... Härligt härligt o då somnar hon utan sin napp då jag inte ens gått in i rummet en ända gång...

I natt har jag kört samma grej o bara gett nappen 2 ggr sen vid 4 gallskriker då går jag in o efter lite duttande vägrar hon somna om så då blir det att hon får sova i vår säng.. Man behöver verkligen sin sömn...O man tar inte en dust med ett trött barn o en ev tröttare mamma..jag e inte snäll när jag e trött...

Minna har som sagt precis blivit 8 mån o när bebisar kommer in i den åldern börjar dem drömma. Maxi börja precis i denna ålder,det e då det börjar hända riktigt mycket saker i deras liv. De kanske börjat krypa o de flesta sitter själv o kan börja utforska saker på egen hand o alla dessa influensar ska gås igen på natten, o då e det faktiskt inte så konstigt att dem små liven  drömmer... O precis vid 4 e det man drömmer som mest innan man börjar vakna...säger dem som vet MEN det stämmer i varje fall på mina glyttar..

7 min metoden ska här med införas i Håkansson/Kronvall familjen.. o då vet jag en som blir nöjd..det sistnämda..

Hörs ikväll !!!(FÖRHOPPNINGVIS...........)

Kommentarer
Postat av: Jenny

hm, låter som en bra plan. Fast när Emma vaknar och stökar o bökar så skriker hon inte..hon är bara helt stirrig och kastar sig runt. När man då går in och ger henne nappen somnar hon om efter ett tag. Borde man då INTE gå in förräns hon skriker? för jag är rädd att hon stirrar upp sig ännu mer fram tills man går in och ger nappen...

2009-03-03 @ 10:21:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0