Barnpassning....

Dagen har sprungit förbi. Jag o barnen gick/cyklade till Hanna GRanne vid 10.Tog ca 20 minuter så Maxan cyklade snabbt,o MInna somnade till slut i vagnen,nyfiken som hon e.

Drack lite kaffe o passade på att hålla Tuvanofsan,en underbar unge som bara blir sötare o sötare.Maxi o Elliot lekte på o triggade upp varandra till det ena o det andra,men vad gör väl det,busigare o busigare blir dem dock.

Hanna åkte iväg till sitt möte,så jag blev lämnad ensam med 4 ungar,fick Tuva att somna o passade de på att ge Minna mat,sen vaknade Tuva o då lekte Minna på golvet med killarna, o hlt plötsligt hade en timme gått o Hanna kom in genom dörren.

Hon o Minna fixade lunch o jag o Tuva hade koll på busungarna. Blev bjuden på en UNDERBAR lunch,med bla kyckling,super läckert.

Helt plötsligt var kl halv fyra o vi började den långa promenaden hem,Hanna o barnen passade på att lufta sig o gjorde oss sällskap på vägen.

På vägen hem somnade Minna,så när vi kom hem passade jag o Maxi på att leka o gunga på lekplatsen här hemma.
Så skönt att man kan börja vara ute nu,tar dock på allas krafter,Maxi somnade med sina ytterkläder på sig i trappan sittandes.....hahahha.Jobbigt att vänta på att mamma ska laga mat ju,när man e SÅ hungrig o trött.

Fick beröm för min korvstroganoff idag av männen i huset.ALDRIG hade jag gjort så god mat sa maxi o bad om 2 portioner.Och enligt Kronan hade den aldrig varit så god...Konstigt det där då jag hade samma råvaror som vanligt,men det kanske beror på tillfälligt o kanske pga av att Kocken e gladare nu när våren kommit...Who knows???

Nu ligger båda barnen o sover,Maxi har fått ihop 4 prickar så snart får han välja något han vill ha,lutar emot en stor hopp boll,som både kusinerna o Elliot har. Pricksystemet fick jag rekomenderat av Hanna Granne som fått det av sin kompis Anna.Går ut på att barnet ska få en prick i slutet av dagen om den skött sig.Man varnar dock innan om barnet inte lyder o hotar med att den dagen blir pricklös. Hörs kanske konstigt men ack så fungerande må jag medge..
Jag gillar prickar.....


Imorgon är det Tisdag o då ska Maxi på dagis,sen ska jag o Minna in till min kusin Monica o hennes lille Dannie.Ska bli kul o se hur dem har fått det efter sin renovering av två rum,var länge sen vi träffades,äntligen lyckades vi hitta en dag båda kunde,o vi e mammalediga o allt :).


Bättre en back i hallen än ett hack i ballen....


Kommentarer
Postat av: Anna (Liam)

Pricksystem e det bästa!!!

2009-03-31 @ 08:18:24
URL: http://assarssons.blogg.se/
Postat av: hanna

Du är rolig du linda, detta inlägget bjöd på många skratt

2009-03-31 @ 13:13:30
URL: http://guillermo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0