Det va länge sen jag plocka några blommor...

Hej på er! Var ju en EVIGHET sen jag bloggade.O Ni ligger säkert sömnlösa o vänder o vrider er pga av detta.Lugna Er nu kommer en uppdatering:

I Lördags stickte vi iväg.Min Pappa hade på morgon ringt till Jerry o frågat om vi inte kunde komma inom Vallåkra,där vår nya tungbärgare håller på att byggas av STAMPE, o titta lite.Det gjorde vi gärna då vi var lite nyfikna på denna STORA vagn,shit så stor den va.
Maxi sprang runt me morfar,nu va ju inte mormor där, o tittade han var dock blyg o vägrade fika på bullar som morfar hade med sig. Vi andra inkl Minna käkade bullar,vi satt på ett bord i verkstaden, inget fansci lunchrum här inte,men det dög o vi fick till och med kaffe av stampe.Han verkade för övrigt vara en reko kille,kan förstå att pappa hänger där uppe så mycket..Kanske jag me ska göra?? Jag e ju mammaledig så stampe behöver kanske lite hjälp??? Hm.....

Efter detta stack vi vidare o efter 2 timmar ca var vi framme vid det **** hotellet.Jättefint rum o riktigt stort.Personalen som jobbade där hela helgen var så gemytliga o vänliga,hotellet kan jag vamt rekomendera ELITE Stadshotell Växjö med andra ord.

Väl incheckade stack vi till LEOS Lekland.Vi åt först lunch o sen stack Pappa Jerry o Maxi in o började busa.Jag som trodde Minna skulle sova intog en soffa o glodde på folk,men i stort sett alla som gick förbi skulle titta o prata me Minna o gulla så hon njöt ju o flina så här blev det inget vilande.Men vi var ju ändå på semester så då får man rubba på rutiner vad gör väl det??

Sen efter ett tag gick vi hela familjen bort till en stor lekhage där man kunde sitta på skumgummi typ o bygga stora legoklosar o busa med bollar.Här kunde till och med Minna sitta o leka o det var verkligen super.Maxi förföljdes av en pojke som vid cyklarna kört på maxi så hårt att Jerry fick lyfta bort honom,han var äldre än Maxi men tilloch med Jerry tyckte det var hårt(o då e det hårt). O nu var han även efter honom vid legot.MEN Snälla Maxi gav honom av sina legoklossar istället för att bråka o då blev pojken snäll..Jag tror att han var avoundsjuk o det var vad vi sa till Maxi..:)

Efter mycket busande sa Maxi nä nu e jag trött vi kör till hotellet.. Inom Mc Donald`s o käkade men Maxi var så tröt att han inte orkade äta knappt.O även Minna som däckade direkt. Deras föräldrar alltså,Jag o jerry var också jätte trötta. Vi handlade lite godis o kvällsposten o begav oss till hotellet där vi duschade o satte oss tillrätta i sängen.

Minna somnade vid halv 7 efter lite grött i hotellets barnsäng,utan gnäll(Skönt att vi övat hela veckan o fått in en ny rutin).Maxi mös med oss o vi kollade andra chansen..Ja att Ugglas gick vidare var jag inställd på men hallå WHY???

Upp vid halv 8 på morgonen o när o intog en sån fräsch frukost  som jag aldrig sett,Min mamma hade älskat den då där fanns färsk frukt o mängder me torkade frukter att ha i sin fil eller youghurt,RIKTIGT Gott. Maxi åt köttbullar o pannkakor o Minna åt SJÄLV Bulle. Duktiga barn..

Sen bar det av till Badhuset,jätte stort o super fint,vi badade o mös o fikade o bara njöt utan att titta på klockan..

Minna badade lite o sen blev hon jättetrött så hon o jag satt o halv sov (Minna alltså),o titatde på folk medans killarna åkte rutschkana...

Sen i bilen hem däckade båda barnen o eftersom Växjö stad i  stort sett sover på söndagarna,inga resturanger hade öppet, hämtade jerry två pizzor på pizzerian mitt över som vi delade hela familjen uppe på rummet. O sen slapp vi diska o plocka undan o detta e vad jag kallar semetser..

På måndagen körde vi hem o BARNEN har varit helt otroliga o duktiga i bilen nästan inget gnäll alls, dem har lekt o busat.
Inom en supermysig golfrestaurang i Hässleholm o där åt vi supergod mat, o sen hemåt Malmö,där killarna klippte sig igen hos Farmor Ann-Britt(ja deras hår växer som ogräs).

Nu är det Tisdag o vi ska kolla på kök idag får se vad vi har råd med.. Annars väntar vi...

Lite bilder kommer senare orkar inte lägga in dem nu. Jerry o jag sket i att gå ut o äta igår,Har blivite en relativt dyr helg,så vi stannade hemma.Detta tyckte J var super då han kunde hyra Arn,O detta tyckte jag me var super då jag kunde lägga mig tidigt.E så himelens förkyld så jag behövde vila... Minna somnade på 6 minuter igår....

Nä nu ska jag fixa frukost till mig o Maxan,de andra sover ännu...

PUSS På er

Kommentarer
Postat av: Anna

Låter som en helt underbar semester. Hoppas ni hittar kök. Ikea har haft annons på snygga luckor, eller ni kanske har tänkte riva och sätta nytt. Lycka till iaf. Vi kämpar på med vår trapp, blir snyggt när det är klart. Hörs massor kramar

2009-03-10 @ 08:42:56
Postat av: Jenny

Låter som om ni har haft det jättetrevligt. Hör av dig när du har tid. Hoppas ni hittar eine kitchen!!

2009-03-10 @ 10:04:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0