På torsdag äts det ärtsoppa....

God Kväll i stugorna!!! Sitter o myser  framför en öppen brasa,behövs i detta rusket.. Ska det aldrig bli vår undrar alla?? Jo jag känner på mig att våren kommer snart kanske redan imorgon.Idag när vi skulle köra från mamma började det regna,o då luktade det regn precis som det kan göra på våren..Var nästan lite mysigt.

Var på utvecklingssamtal på Maxis dagis o det var riktigt kul då Maxi enbart fick beröm för sitt uppförande. Han var så duktig o det värmer i mitt hjärta,då han börjat visa sitt rätta ¨trots jag här hemma¨. Hade några dunstar i morse som vanligt. Ibland undrar jag hur jag ska orka..Jag vet att 3 åringar e så och att det blir värre o att alla har så..så det behöver ni inte påminna mig om :). Känner bara att jag skulle vilja dra täcket över huvudet emellanåt.För att i nästa sekund ha glömt allt då Maxi ger en av sina myskramar,vänder snabbt...

Handlade med fika tillbaka o en blomma till mamma då hon alltid ställer upp för mig o mina barn,MAMMA E BÄST!!!Hoppas mina barn kommer tycka det samma om mig det hade varit världens lycka.

Väl hemma lagade jag en enkel men ack så smarrig mat rätt,pasta carbonara med en enkel sallad till. blev käbbel igen me Maxi,som vanligt, men all mat slank ner o han sa till och med till slut att han tyckte den var god..Tänka sig....

Kvällen än så länge har jag spenderat med att rensa garderoberna där uppe,så skööööönnnt..att få ordning o reda pengar på fredag...Fick skattedeklartionen idag o TACK FÖR DET TELE menar SKATTEVERKET,nja eller jag själv då jag pensionsparar o betalar ränta på mina lån o drar mer skatt än vad jag ska etc etc.Kronan fick me pengar tillbaka så nu ska vi bygga o fixa vårt uterum samt ett trädäck på baksidan,kronan verkar tycka detta ska bli kul,O det tycker jag om....

Imorgon kväll ska maxi o jag ha myskväll o kolla på Let`s Dance o bara musa.När MInna e lagd ska vi bada o sen mysa i soffan...O käka godis o nötter..Kronan får me vara me om han e hemma...
Nu kallar soffan o tvn...Ha en mysig kväll...

Kommentarer
Postat av: Hanna

Vågar knappt skriva det, men 3-åringar är sånna... alldeles hopplösa och samtidigt helt underbara.



Ser framför mig när jag sitter o dricker vin o snusar på er nya fina baksida som ni ska göra med era penagar. Dom riga dom kan!

2009-03-26 @ 22:54:10
Postat av: Linda

Hanna du e så välkommen...men först ska jag dricka vin på din nya fina baksida..Min har funnits sen 70 talet...

2009-03-27 @ 08:12:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0