Shoppat!!

Idag fick jag shoppat massor...Eller nja lite i varje fall.Blev glad imorse när jag hittade ett par röda skor i garderoben däruppe som jag aldrig använt.Beställde dem innan Maxi föddes men då passade dem inte. Var på rea,kostade 50:- så jag fick inte lämna tillbaka dem.Men idag passade dem.Matchade dem med en röd scarfs.Snyggt värre...

Efter en jätte trotsig morgon,från Herr Maximilians sida,så lämnade vi han på dagis och begav oss till Willys för veckohandling.Där mötte vi Hanna granne med dotter,även dem behövde fylla kyl o frys.600:- spänn fattigare körde vi till Mobilia.Gick in på Vero Moda,o hittade as snygga jeans. Tänkte för mig själv  att dessa passar säkerligen inte,MEN jag prövade dem o dem satt jättefint o var jätte sköna i kvaliten.Jag tog dem!!!!! O glad e jag för detta.Fick lite pengar i present,som egentligen skulle gått till mattan,men jag behövde verkligen ett par jeans.O så passade dem också i en storlek som det var länge sen jag kunde ha.O hur ofta hittar man det???

Jerry fick några enfärgade tröjor o Maxi fick skor o en keps.Allt detta handlade jag på HM för knappt inga pengar alls.KANON!!!

När vi hämtat Maxi på dagis ville han till mormor.Men mormor jobbade fortfarande så det gick tyvärr inte. Ringde Faster Hanna o även Farmor Ann-Britt(som var ledig idag från sitt jobb som frisör), o frågade om dem ville me till Vellinge Blomman,som maxi ville till.Jo dem var på så vi stack ditt o kollade djur o fikade. Maxi fick en ko av farmor o Minna en jättesöt Kanin.

Efter lite kollande på fiskar o blommor begav vi oss hem.Lagade fisk med tomatsås o kokt potatis samt majs,ärtor o paprika,e ju tisdag idag o då e det ju fisk som gäller :).Brukar aldrig köra fisk just på en tisdag men Jerry sa imorse att han ville ha fisk....Vad har hänt med han??? Nyttiga J får bli hans nya smeknamn.Kul dock att han engagerar sig i matvalet,e ju å drygt att komma på vad man ska äta varje kväll....

Nu e det dax för skryt Mamman att bravera:Minna säger hej hej o vinkar till nästan allt....Hon har blivit så stor,shit vad jag älskar den ungen,på fredag e hon 9 månader...Svårt att tänka sig att hon inte alltid har funnits. Nu busar hon med Maxan o gaddar ihop sig mot mig.Imorse drog dem ut allt ur skötväskan,gick iväg in i köket 2 minuter,när jag kommer tillbaka så har busungarna dragit ut allt i skötväskan...när jag säger till dem skrattar dem hjärtligt båda två..Vad säger man då??? Kan man skälla då???Nopp inte jag,Mina barn herregud trodde aldrig att man kunde älska nån som jag älskar dem....



Nu e det snart dax för kaffe o skorpor igen o den rätte för Rosing samt Desperate Housewifes..

Puss..................................................





Kommentarer
Postat av: Jennymus

Vad kul att du hittade lite kläder, och ett par byxor till dig själv. Annars brukar det vara ångest!!!!

2009-03-24 @ 20:24:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0