Tisdag med tider o knepiga stunder!!!

God kväll,sitter med en god kopp kaffe o myser.Barnen sover o Jerry glor på Simpssons.Fel stavat jag vet...
Lämnade Maxi sent imorse då allt denna j-vla tisdag morgon gick fel. B.la var Maxi sur för att han inte fick cykla tilldagis,försökte förklara för honom att vi inte hann,men nä det det har en 3 åring svårt o förstå. Fick pratat för honom då jag lovade att jag o Minna skulle hämta honom med vagnen o så att han fick cykla hem. Tryckte in vag o cykel o kom till dagis.Skulle ställa cykeln o låsa den i cykelstället,men då börjar han skrika att det e inte hans avdelning ställ,utan Kaninernas. Efter många om o men får jag in honom o lämnade glatt över honom till fröknarna ,undrar om dem var lika glada över det som jag???

Körde hem till jenny för att hämta Jenny o 5 månaders gamla Emma(grattis fasters gullunge,du får ditt paket en annan dag). Emma sov dock längre än vanligt så först vid 11 kom vi iväg. Körde till City Gross i Trelleborg,ingen vidare bra affär,men vi fick handlat lite.

Sen inom o lunchade med våra döttrar på MC Donald`s.Jag åt mcfeast fullkorn o bönsallad,inget vidare med bönsallad,men nyttigt,,,

13,20 lämnade vi Trelleborg o körde mot Vellinge,Minna somna i bilen o jag skulle köra upp vid huset o bära in varorna,då går inte bakluckan att öppna......... Låste o öppnade o testade allt men nä då inget funkade. Fick hoppa in i baksätet o försöka sträcka mig o få ut kassarna,Minna sov på men det min akära bloggläsare var ingen dans på rosor som jag höllt på....Sen kommer dagens hjälte,grannen Bengt,förklarar för honom vad som hänt,han går rakt bort o öppnar luckan........Vad hände där???Ville gud testa mitt tålamod eller har helt enkelt Bengt magicfingers????

Hur som helst blev ingen så glad som jag,då även vagnen kåg där bak o den hade jag aldrig kunnat ta ut det hållet.Kl var nu 13,55 o Maxi skulle hämtas 14,00.Dock gåendes o inte med bilen..... 12 minuter senare e jag på plats på dagis,så fort har jag aldrig gått förrut..O blåste gjorde det me.

Hämtade en gladare Maxi o vi vandrade hem,men krafterna tog slut för Maxi efter halva vägen,vilken mot vind vi hade...
Men hem kom vi o Maxi var jätteglad o mallig att han orkat (nästan) hela vägen hem.

Hann in o sen kom Sara Granne med barn o fikade,mysigt....

Nu sitter man här igen,dricker kaffe o väntar på att kl ska slå 20,00. Då börjar min belönning för idag,Den rätta för Rosing o sen Despran kl 21,00... Men nu e man rätt stolt över att ha klarat allt..
Andra dagen utan något sött,apelsin får det bli idag me o inget annat...........

TREVLIG KVÄLL

Kommentarer
Postat av: Anonym

Duktig Minna e som hjälper Maxi. Andra dagen utan sött....du började väl med GI för ett tag sedan, eller har jag fel för mig.

2009-03-17 @ 20:57:12
Postat av: Linda

vem e det som e annonym??

2009-03-18 @ 07:44:03
Postat av: Anna

Jag är inte anonym jag skrev mitt namn. Sorry. Hitta gärna en bra livsstil till mig med, har så svårt att sätta fart...

2009-03-18 @ 08:37:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0