Uppdatering e väl på sin plats???

Fredagen var en mycket trevlig dag.
Uppe som vanligt,numera,vid 6 halv sju.Morgonen gick åt att mysa o plocka undan.Vid 10 mötte vi Sara granne samt Mathilda o Holly. Vi gick en runda så barnen kunde cykla.Sjukt skönt väder,varmt i solen ,I like...Gick på en lekplats o bara satt o pratade o njöt i solen,de stora barnen var busiga o lekte på.Även jag o Sara fick vara med o va diverse djur som vara arga o ¨åt¨upp små barn HAHAHHA väldans kul.Dock glömde jag fota vilket jag retar mig på..

Efter det gick jag o barnen på Whillys på handlade mat till kvällen då vi skulle få middagsbesök.
 
Vid 2 kom Mathilda förbi o bjöd oss på hastbullar som dem bakat.så smaskiga,TACK GRANNARNA, för denna goda överraskning.

På eftermiddagen var jag så himla trött,la mig o vilade på soffan,då Minna sov en stund.Naturligtvis skulle hon bara sova en stund o sen upp o leka.Varför var detta inte en sån dag då hon sov 3 timmar i sträck??? När jag var yngre kunde jag lätt sova på eftermiddagen jag fullkomligt älskade det.Även när Maxi var liten skedde det.Men sedan Minna kom så gör jag det aldrig.Dels för att Maxi nästan aldrig sover middag o dels för att jag helt enkelt inte får ro till det.MEN nu kunde jag.Eller jag sov inte på sin höjd slumrade jag till 5 min men inte längre.Var bara så trött o hade ont i magen.

Hade inte förvånat mig om jag hade blivit sjuk denna helg,bara för att den e fullspäckad o för jag tycker den ska bli så kul.Men på kvällen när gästerna kom hade jag dammsugit,maten o salladen var klar o bordet var dukat...

 När gästerna hade gått gick jag o la mig vid halv 11..helt uttmattad o glad för att det var kväll.

Kvällen var lika trevlig som vanligt,när Klågerupsgänget kommer.Vi käkade tacotårta o nästan all mat gick åt.Maten vekade falla alla i smaken.(Maxi åt upp all sin mat,utan något käbbel).Maxi o Linnea åt vid eget bord,Maxi hade dukat med servetter o allt.:). Pratade semstrar o tydligen hade dem samma veckor som oss.Så vi pratade om att åka iväg ev till Vimmerby o kanske till Stockholm eller Kolmården.Hade varit trevligt med en tur...

Efter middagen blev det kaffe o glass samt godis till Så ska det låta. Trevlig kväll med god mat o mycket trevlig sällskap,TACK för det!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0