ÅSKAR....

Gud va det har åskat i natt...vi har alltid fönstret öppet på vår/sommaren då det e så skönt att sova luftet,o ï natt vaknade vi av värsta smällen.Trodde någon hade skjutits,o speciellt när man vaknar hastigt låter allt mycket värre ä vad det e,men i natt lätt det hemskt.Efter smällen gick både jag o jerry på toa o när jag satt där o återhämtade mig kom blixt efter blixt efter blixt,har aldrig under mina 27 år varit med om ett sånt åsk väder vad jag vet. När jag väl kommit in i sängen började det regna,guuuud vilket regn o vilken styrka naturen kan ha,man blir förundrad. Vanligtvis brukar jag tycka det e mysigt att ligga o sova o mysa in sig i täcket när det regnar,men i natt var inte som vanligt.Har lite respekt för åska o tur e väl det.Barnen  sov som om dem var döva,skönt i och för sig men hur klarar man det????

Fick sov morgon idag,Jerry gav Minna välling o bytte blöja vid halv 7,vilket jag har missat helt,när jag vaknade vid kvart i 9 hade jag ingen anning om  någonting. maxi hade gått ner på nedanvånningen o låg o mös i soffan.O efter det vaknade Minna som var på riktigt bra humör,jag därimot var helt tjock i hela kroppen,om ni förstår vad jag menar,men nu efter några timmar känns allt som vanligt.

Idag blir det en hemma pular dag,måste tvätta o dammsuga.Torkade av mina rostvaror /(kyl o frys,ugn o diskmaskin) med ett nytt rengöringsspray speciellt för rostfria varor,blir super fint inga dragningar elelr ränder,så jag måste rekommendera detta.

Vid halv 4 ska Faster Hanna hämtas och köras till Centralen i Malmö,o sen ska Jerry hämtas på jobb för ikväll ska vi hem till Mange o Marina,för middag. Semester planering måste också genomföras.......

Hörs senare....


Tjiiingggg!!!!!

Kommentarer
Postat av: Anna (Liam)

ja jisses vilket åskväder det var!!

va mysigt me semester planering... vart sk ani åka någon stans??

2009-05-20 @ 13:33:27
Postat av: Ann-Britt

Vilket åskväder? Jag sov som en stock.

2009-05-21 @ 00:49:13
Postat av: Faster Hanna

Ja fyfan för åskan jag vakna av att jag hörde en smäll lät skit högt.



Förresten om du vill kan du skicka bilder du vill ha där uppe på din blogg så kan nog danne fixa det.



Puss o Kram

Hanna

2009-05-21 @ 14:45:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0