Fest planerande o bajs...

Hela förrmiddagen satt jag o Jenny,Bea Metrixez, o planerade festen. Tjejerna,Minna o Emma,passade faktiskt på att sova en bra stund samtididgt,inte illa pinkat. Hade så sjukt kul när vi planerade o sammanställde listor o häften,kommer säkerligen bli årets fest,hoppas vi.
Minna passade även på att få uppmärksamhet,när Emma Lou sov,o bajsade på jennys hallgolv,bajsade igenom,så nu kallas hon Bajs-Minna av snälla tant Jenny.(MInna slapp gå naken o fick låna för små byxor av Emma).

Hämtade Maxi på dagis,som haft skit skoj o lekt med kompisarna,o hann prata lite allmänt med fröknarna,som för övrigt e super snälla,gillar dem skarpt,kunde inte haft bättre fröknar.

Under tiden som vi varit på festplanering hade Camilla,Sebastian på dagis mamma ringt,o frågat om vi ville komma på lek o fika i deras trädgård,vilket vi självklart ville. Körde inom Björns o handlade med diverse godsaker,o sen ut o lekte järnet.Theo,Sebastians lillebror,håller på att skolas in på Björnarna,Maxis o Sebastians avdelning o mInnas blivande.Kul att dem ska gå på samma,då Camilla e en väldigt trevlig tjej,o då vi kommer väldigt bra överens.
Pojkarna,lekte jättebra tillsamans idag,så när vi skulle köra hem för att handla vid halv 5 så fick faktiskt Maxi stanna o leka själv en stun.Första långa stunden som han lekt utan att jag varit med,o det hade gått jättebra,nästa lekdate e bokad till Lördag.

Under tiden passade jag på att ta med Minna o köra o handla på Willys.Tror ni jag hade en 5 eller 10 till vagnen?? Nopp rätt gissat.Fick lasta Minnas vagn full med matvaror,givetvis satt MInna i också....Lagom kul,om ni förstår vad jag menar.

Hämtade Maxi o sen hem o lagade mat blev pasta carbonara,går lätt o snabbt att göra när man har lite tid.

Barnen har lekt länge nu på kvällen o busat.Minna har ,dem senaste  dagarna,ändrat sig markant i mina ögon.Skrattar o busar o e en helt annan människa,kanske bara jag som ser det men för har hon aldrig direkt skrattat,men nu ser man riktigt att hon håller på att växa upp o bli en egen personlighet,mysigt. Roligaste,för tillfälligt,är att bli jagad av storebrorsan.

Förresten väntar jag på att Jenny ska lägga in bilder ,på sin blogg,från idag. DEM SKA JAG STJÄLA,muhahhahaha.

Imorgon väntar jobb o Maxi ska på första utflykten,med egen matsäck,stor dag för en stor kille.

Kommentarer
Postat av: Anna (Liam)

låter som ni haft en super bra dag!

2009-05-12 @ 20:44:14
URL: http://assarssons.blogg.se/
Postat av: Jenny

Bilderna är på plats. Valde ut de bästa. Pussa Bajs-Minna och Maxxan. Du glömde för övrigt bajskläderna här. Det tackar vi för.Eller inte...

2009-05-12 @ 21:43:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0