Har hon scharlakansfeber eller har hon???

Minna har ju inte haft feber sedan igår morse,men e hängig o röd i öronen samt röd på tungan o sväljer konstigt. Jag beslöt mig för att kontakta vårdcentralen i Vellinge,hmm var typ 11 före mig i en halvtimme o sen bröts det..Ohh blir så trött.

Så efter att ha lämnat Maxi på dagis körde vi inom Vårdcentralen o skulle boka tid,damen i kassan hade nog aldrig träffat någon med trolig Scharlakansfeber så här löd samtalet på ett ungefär: D= Damen J=Jag


D: Hej vad vill ni
J: Jag tror min dotter fått SF.
D:Jaha,ni får ställa er där borta så ni inte smittar.
J: Ja men det e ju bara en vanlig halsflus,dock har hon inga prickar eller utslag men hafe feber o e röd på tungan samt sväljer konstigt.
D: Jag får höra med sköterskan...

Jag o Minna får typ gömma oss bland toarullar o dylikt för att inte smitta...E det hennes första dag här,tänker jag.Var ju precis som Minna hade fågelinfluensan eller något dylikt. Över hör samtalet mellan damen o sköterskan där sköterskan säger att hon får boka tid som alla andra,ehh ja precis vad jag ville...

D:Jag får ta hennes personnummer så får vi återkomma senare..
J:Jaha vad då senare,jag måste ju ha tid..
D:Jag för höra med sköterskan.... Ståll er där borta igen..
J:Jaha

Vi ställer oss på vårt ställe igen o en stund senare kommer sköterskan o säger att hon bokat tid till kvart i 4 idag,då dem tar emot infektions besök.Jag frågar henne om utslag,o förklarar att hon inte fått några o att Maxi haft osv..,då säger hon att de flesta får inte utslag,utan man märker när det fjällar under fötterna o då e det för sent att behandla,o behandlar man inte kan det leda till följsjukdomar så som ,reumatism o hjärtbesvär....Kvart i 4 befinner ´vi oss på Vårdcentralen o då ska jag fråga om damen i kassan precis fått jobb  på en vårdcentral...


Nu sover Minna o jag har druckit kaffe samt käkat frulle,håller på o tvättar samt har plockat undan överallt på nedan vånningen.Får bli en tur med dammsugaren också tror jag.Ikväll ska jag träna,o gud va jag saknar min svettning...Var ju nästan en vecka sedan sist....Usch har haft så mycket att göra att tränningen blivit lidande,men nu jävlar kör vi................

Ps: Sara granne sa i söndags att nu börjar det synas på magen att jag gått ner,o Jerry höllt med....;)
 


Ha en mysig dag i regnet...,för min del tycker jag det e ganska skönt med en paus dag från solen..men jag talar som sagt bara om min del...

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hur gick det idag? Uppdatering tack!!! Starkt jobbat på gymmet...as usual!!

2009-05-05 @ 21:00:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0