Jobbat..

Idag när jag började jobba diffade min moms på 2000kr,efter en stunds!!! letande diffade den på 5000kr,drygt...Som jag jobbat,hittade det mesta o efter rådfrågning av vår underbara revisionsbyrå så visade det sig att jag hade rätt.Detta korrigerades men kvar var 190:-.Fick gå igenom alla verifikationer under 3 månader,då vi har 3 månaders moms,o till slut fann jag allt!!!!!!!!!!!! Känner mig så nöjd o belåten,jag gillar att ha koll på allt......moms dekl.e nu betald o skickad,känns så skönt när den stämmer o e iväg skickad,när man e klar med det.

Denna inledning drar mig till att jag imorse inte hade någon som helst längtan till att jobba idag. Men efter att ha lämnat Maxi o fixat allt till mamma,så var jag faktiskt riktigt taggad, o dagen har varit givande o lärorikt,man lär sig otroligt mycket när man ger sig fan på att leta rätt på fel.

Väl hemma så lagade jag korvstroganoff med ris,Andrè skulle egentligen kommit o ätit men han hann inte då han skulle titta på lägenhet,hoppas det gick bra o att du kan ha användning av mina tips angående topplån. Jag vet jag e toppen!!! Då lök saknades i la håkanssons/Kronvalls kitchen,så tog jag äpple istället.O jag må säga att det var så gott.................,o krämigt(Använde 4 % matlagningsgrädde),använde jasmin ris också o det gillade den annars hatande ris mannen Jerry. Han sa flera gånger att maten var så god o att han aldrig ätit så god korvstroganoff,barnen åt också som hästar. Själv har jag aldrig varit sånt stort fan av just den rätten,men har ändrat mig nu.Naturligtvis så hade vi sallad till o VATTEN..(Barnen o mannen drack mjölk).


När jag lagar mat så dricker jag alltid ett stort glas vatten under tiden,då e man inte så sjukt hungrig o äter mindre.Under middagen blir det ett glas till o jag får faktiskt hålla med min vise Mamma att vatten det e livets dryck.

Nu e mannen på fotboll o MInna e lagd,hon har fått ännu mer utslag nu,by the way...
Maxi sitter sidan om mig o bygger pussel,mysigt o va bara han o jag ibland,o prata om allt o inget ,tur jag har honom......








Tjiiiinnng o tänk på att leva i nuet...

Kommentarer
Postat av: Anna (Liam)

haha barnen är för söta, klart dom me kan vara kompisar hihi

2009-05-06 @ 20:41:51
URL: http://assarssons.blogg.se/
Postat av: Anna

Busige Maxi, har du kollat i boken/tidningen du fick din lille lurare. Puss på dig

2009-05-07 @ 08:34:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0