Skånes djurpark........

God kväll har precis kommir in efter att ha myst ute i regnet o druckit vin. Blev grillade hamburgar o korv samt kaffe på det. Sällskap var Svärföräldrarna o svågern Andrè o Patricia,o självklart min lilla familj. Var super mysigt o sitta ute på tända ljus o gott kaffe...o lyssna på regnet som bara öste ner.....

Dagen har spenderats på Skånes Djurpark med Svärmodern.Jerry o hans pappa samt morfar o mormor var här o byggde staket på baksidan.Dem hann en sida in till grannen o arbetet fortsätter på Lördag då hela ligan samlas igen,fint blev det också,riktigt nöjd med ligans arbets insats.

Själva höll vi oss borta från trädgården,för många kockar...bla bla..,jag fixade mackor o la i kylen samt kaka så att grabbarna skulle klara sig.
Vid halv 11 stack vi andra till djurparken,o hade en jätte mysig dag med MYCKET motion o  MYCKET att titta på.Minna kaxade upp sig gentimot fåren o Maxi var glad för att se kor o hästar.Vi stod länge i kö för att han skulle få rida,vilket han fullkomligt älskar. En nöjd Maxi red omring på Galaxy,som hästen hette. Vi fikade på med havd matsäck o mös med gott kaffe,o tittade på alla knäppisar som hittat ut o som verkligen inte behövde äta dem glassarna som dem åt,men som sagt man bestämmer själv..

Barnen skötte sig utmärkt o Maxi gick nästan hela rundan själv,duktiga kille,Minna sov i bilen på väg upp o sen åt hon lunch länge o väl,hann stoppa i sig barnmat, macka,kyckling,ägg, o youghurt,kex etc.....hon kan äta hon,dessutom e det ju mycket godare att äta ute eller hur???


Gårdagen spenderades i Klågerup o det höllt på kosta mig min plånbok.När vi kommer fram lägger jag den på taket till bilen o TÄNKER stoppa in den i skötväskan,MEN glömmer detta....När vi kommit på yttre ringvägen vid halv elva på väg HEM kommer jag på att jag kanske ska ta fram den,men efter att ha letat genom hela bakluckan,inser jag att den måste vara väck....,ringer Marina som går ut o letar efter den på parkeringen,men nä inget där.Vi får vända o köra tillbaka hela vägen o då har Mange gett sig ut o börjat leta efter den,väl i Kågerup igen kör vi fort men Jerry ber mig sakta in o då skriker han stopp,den låg där.Vart frågar jag??? PÅ vägen,släpp av mig vrålar han..o mycket riktigt på vägen mitt på vägen vid vita mitt linen ligger den orörd....FATTAR ni jag har sån tur så det e sjukt...bilarna kunde ju kört på den eller nån kunde ju tagit den,o hade den hamnat i gräset hade vi aldrig hittat den....
Jag blir allvarligt rädd för mig själv,va fan har jag i hjärnan,jag e så sjukt glömsk.....,o virrig,tur jag får med mig barnen i varje fall....

Kvällen I Klågerup för övrigt var lika trevlig som vanligt,vi bokade stuga i en by utan för Vimmerby,så den 12/7 sticker vi iväg,4 dagar i dem djupaste Småland,med ute dass o dusch ute,nu ska vi leva primitivt o vet ni ??? KUL ska det bli...

Trevlig kväll på ER!!!!




Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack för en jättemysig dag.Ses på lördag. Kram farmor

2009-05-21 @ 21:40:43
Postat av: Anonym

Japp fint blir det. Skönt för er att kunna sitta på baksidan och njuta utan att folk kan kolla in. Allti bra med bra "hantverkare", dem var verkligen flitiga.

2009-05-21 @ 21:45:04
Postat av: Anna (Liam)

men virrpanna!! men du, det kan hända den bästa TUR att ni hittade den! kram på dig

2009-05-21 @ 23:10:25
Postat av: Marina

Hej gumman! alla kan vi vara virriga,men skönt att plånkan kom i rätta händer...

Längtar redan till en dusch och ett toabesök i det gröna,hahaha....

Kram

2009-05-21 @ 23:14:44
Postat av: Faster Hanna

Men syster inte nu igen, sist var den väskan jag fick cykla som en galning och titta vid parkeringen, din glömske sak haha. Men du har jävla bra tur.



Låter som ni haft det mysigt förutom det med plånboken.



Puss och Kram

Faster Hanna

2009-05-23 @ 17:37:08
Postat av: Faster Hanna

Haha utedass och ute dusch det har vi också haft i en stuga.

2009-05-23 @ 17:38:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0