Dålig Bloggvän

Fick ett sms igår kväll av en kär vän,där det stod något i stil med varför i helvete bloggar du aldrig mer??? Jag uppfattade piken,så here it goes...

Jag vet att jag varit en dålig bloggvän denna veckan,blir lätt så i ¨jobbveckor¨,allt man hinner med e hämta barn på dagis,laga mat,få undan maten o mysa med barn,packa väskor inför mrgondagen,lägga barn o innan dess få på dem pyjamas o ev välling..Allt detta ska gå i 100 km/h..Från 4 till halv 7 o då ska man helst sitta ner med barnen o läsa o ev bygga pussel etc etc..OCKSÅ...o så gör jag allt för att inte få dem på dåligt humör så dem bryter ihop...Speciellt ¨besvärligt¨blir det i Jerry jour veckor..då gör man allt själv,som min mamma brukar säga,Själv e bäste dräng....,så man fixar det,men det blir lite mer jobb bara.

Vad jag vill säga med detta e att när väl barnen e lagda så sjunker man in i soffan lätt o kurar in sig framför brasan,mycket hellre än att man sätter sig  vid datorn.
O innan jag glömmer det så tränade jag i måndags också...,var som bekannt länge sen sist pga min jädrans TÅ..

Igår,ONSDAG,var det ju dagen då Faster Hanna skulle komma o bo här.Hade ingen mat hemma så jag tänke ¨fira¨med hamburgare,dagen till ära. Fast det fick bli utan Hanna som var hos sin klasskamrat o fikade.Dem hade varit på Amandas begravning hela klassen,o fikade efteråt för att ¨snacka¨lite. Även Anders o jenny  gick på begravningen,Amanda var ju deras granne o Emmas barnvakt. Hela kyrkan hade varit full o med mycket fin musik,en ljus o fin begravning som hon förtjänade....

I vart fall så stack jag o barnen in till stan,Jerry hade en starthjälp i stan o sen blev han klar så vi körde till Mc Donald`s o käkade middag,o jag slapp laga den o diska sen efter oss,vilken LYCKA!!!
Tycker det e så viktigt o kunna göra det bästa av saken o kunna mötas upp så ela familjen kan sitta o äta tillsamnas,sen att det blir MC,vad gör det om 100 år,vi får ju vara tillsamans.

Kvällen spenderades hemma sen,hela familjen,Hanna kom vid halv 9 o då låg jag o halv lurade framför tv.Var jätte trött från natten innan då det var kaos i vårt hem.Minna gallskrek säkerligen 10 ggr på natten o Maxi hostade sig igenom natten o hann även med att ramla av vår säng.!!!!!
Minna drömmer ju som in i...så hon ballade ur rejällt den natten ,inget hjälpte.



Idag e jag ledig o Minna sover igen efter mys på morgonen med pappa,ny blöja o välling vid 6 o sen somnade damen om.Vår stora tös,Hanna,har vandrat till skolan o Maxi kolar som vanligt på Bollibompa...

SCHEMAT för TORSDAG:

* Tvätta.
* Handla massa mat.
* Köra in Hanna till Tropic huset.
* Dammsuga.

Nu vet Ni!!!!

KRAMMMM!!!!!!!!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Hanna (Elliot och Tuva)

Jag är nöjd och du är förlåten!

2009-10-01 @ 09:38:04
URL: http://guillermo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0