Helg.....

Fredags kvällen blev precis lika trevlig o mysig som jag trodde o hoppades på. bjöd på potatisgratäng o baconlindad kyckling file med gratinerad brieost o mumsig sallad till. Det e så sjukt gott o alla älskar det,tydligen hade Marina o Hanna gått o längtat hela dagen efter min mat,blir man lite extra mallig av kan ni tro. Sen blev det godis o lilla melodifestivalen för barnen o senare idol o min hemma gjorda äpplepaj p kaffe till det.
En helt klart super mysig kväll som dock inte stannade över natten,denna gång,trots att jag hade handlat hem fin pålägg...attans

Lördagen kom o Jerry o Maxi var iväg några timmar o hjälpte J:s morfar med lite grejor.
Vi tjejer var hemma o badade,bla o fixade till.
På eftermiddagen blev det lite shopping o fika på Mobilia,vi shoppade bla lite ¨ta med på gå bort middags grejor¨
till Andrè o Patricia som bjudit in till grekisk afton på kvällen.Var även på jakt efter ett par vardags stövlar,utan klack,o det fann jag.Brukar aldrig kunna köpa vanliga stövlar,pga att alla som får ha stövlar,tydligen,e super smala om just vaderna,men jag hittade faktiskt 3 par,som jag prövade o alla passade,så glad i hågen inhandlades 1 par för den netta summan 500:-,ett klipp så säg...,så tydligen får alla ha stövlar i år!!OH TACK!!!!

Var lite tidiga så vi körde en runda ner i hamnen o kollade gigantiska områden där nya bilar kommer o väntar på att få transporteras till rätt återförsäljare.Vi kör bla nya peguetter (Fel stavat jag vet),o killarna har berättat att det e stort där nere i hamnen ,där även andra sorter förvaras,men att det var så stort trodde jag aldrig..MEN jätte kul o intressant o se ,helt klart.Vi kolalde även in gigantiska transport båtar,då e man lite i sin bil..AHHAH.

Kvällen bjöd sen alltså på grekisk afton med jätte god mat o snor god efterrätt.Wiie spelande blev det senare,o båda barnen var uppe till vid halv 10 då vi tackade för oss. Minna försökte somna men med hög ljudnivå,pga av bowling i Wiie,så kunde hon inte få lugn o ro..men va gör det???
Bowlingen var för övrigt snor rolig,jag måste köpa ett Wiie,har lite pengar sparade så det får nog bli ett sådant inom snar framtid.Hela familjen kan va med ung som gammal o det gör alla delaktiga,det gillar jag.
Som det stormade o regnade hela kvällen,bilturen hem var inte så kul,men sen blev det gott vin o lite chips hemma i soffan o då ,då var det super mysigt med rusk UTE.


Idag söndag har Jerry o Maxi varit iväg igen o meckat med vår ¨nya¨bil..Ska köpa en opel som Jerry kan ha som sin bil o som vi bla kan köra skit i,o inte var så noggranna med.
Så där gick några timmar. Jag hann städa nedan vånningen o till och med torka golven under tiden,Minna sov o Hanna bubbalde i vårt badkar.
Ja sen blev det stor handling o en snabb kopp kaffe hemma Hos HG,(Hanna Granne),o hämtning av lite tidningar.
Nu på eftermiddagen har Patricia varit här o vi tjejer o Maxi,bakade kanelbullar,e ju kanel bullens dag idag ju..Jag unnade mig en kanel bulle ,faktisk idag,har unnat mig lite mycket denna helgen faktiskt men ändå visade vågen -1 kg....,Icke att förrakta.Hoppas på 2 tränningar i veckan..


Ja du nu blir det film hyrning ikväll o ev middag framför filmen,,e så sugen på kina mat,,
Blev sent med fikan i eftermiddag,vid 4,så det kändes inte så lockande att äta middag vid 5 som vanligt..




Ibland får man balla ur o ändra vanor helt,visst????

Imorgon e det måndag o jobb igen,jag längtar faktiskt!!!

Tack o hej din lilla tjej



Kommentarer
Postat av: Faster Hanna

Mycket trevligt att baka :) <3.

tack för det.



När var du hos Hanna granne igår?<3

2009-10-05 @ 14:42:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0