Äpplekaka o köttbullar..

God kväll kära bloggare...

Gårdagen kom o gick,som vilken dag som helst. Fast denna fredagen var en av dem bättre. Minna var på dagis o Maxi o jag köpte med oss frallor o stack hem till hanna Granne med barn o käkade frulle.
Fick en recept av Hanna på en ¨snorgod¨äpplekaka som var super enkel att göra.Hade lovat jobb att baka en kaka o på eftermiddagen skulle vi ha fika besök o va barnvakt en stund så efter vi lämnat Hanna granne så blev det illfart hem o 45 minuter senare var 2 äpplekakor klara,Jerry kom hem o hämtade jobbets o den andra bjöd jag Maxis kompisar o deras mammor som gjorde oss sällskap.Alla älskade kakan o tog 2 ggr var,själv smakade jag lite från Minnas,o den var helt ljuvlig o så enkel att göra.Minna sov finT ute i vagnen,o lagom till fikan vaknade hon,helt perfekt med andra ord.

Kompisarna gick inte förräns vid halv 6,o då var det dax att skynda sig att fixa mat innan ungarna somna.
Blev en mysig fredag som vanligt,fredagar e ju alltid sköna,eller hur???
Men ack vad jag var trött,tar på en att passa o ha många barn på besök,men ack va kul det e.


Lördagen började med en ljuvlig sovmorgon,Minna o maxan sov till kvart i 9.Kl 10 skulle vi va på kalas hemma hos Alva som snart fyller 2 år.Blev frukost fika o tårtkalas.Jag höllt mig dock till frukost,only..Duktiga jag.

Inom Toppen o handla mat o sen hämtade jag den överblivna äpplekakan o körde till anders o jenny o fika.Där var även Roger & Anna med barn,o äpplekakan gick ner i allas magar,utom min!!!Måste kanske inte skriva det mer,hoppas jag.Jag kör ju med släta koppar..

Nu på kvällen har jag fixat middag,Maxan bestämde middag denna lördag o det blev överraskande Köttbullar,sås,potatis,broccoli samt lingon...
O alla var vi hungriga o åt som hästar.När barnen gillat maten man lagar mår man lite bättre o blir lite malligare än vanligt.E så skönt att se dem äta o bli mätta,det e belönning nog för alla svåra stunder,tycker jag.


Minna har förövrigt inte sovit på hela dagen,o inte varit nämnvärt gnällig heller.Somnade tidigare ikväll än vanligt o snarkar nu på ovanvånningen...:)




God kväll!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0