Dagis..o middagsbesök

Söta Malin o hennes dotter var på besök igår.Vi åt grillad kyckling,inhandlad på toppen efter min träning,pain ritch mycket sallad med fetaost o divrse såser.Malin som e gravid har int junnat äta på länge pga hennes illamående,men maten föll henne i smaken.Till kaffet hade hon bakat hallon/blåbärs paj o till det bjöds det på lätt vanilj glass.Jag smakade faktiskt en liten,liten bit o den var super fräsch o frisk i smaken,mycket bär i..

Efter lite bus o film åkte dem hem o Maxan skulle läggas,var sååå jobbigt igår o somna.Han skrek o grät flera ggr ,ångrade nästan att jag skrev inlägget om just det,tillslut somnade han dock gott. I natt vaknade jag av att Minna gallskrek flera ggr,sen tystnade hon.Vid 4 fick jag dock gå upp o stoppa om henne igen,men vid halv 6 gick det inte.Jerry fixade välling o skulle tvunget ta henne från mig ,men hon hade precis kommit till ro o vilade hos mig i famnen,jag förstår att han vill va med henne o hjälpa til,absolut,men kan inte män se o höra....Ibland blir man ju mörkrädd...efter lite tjafs o surande,så har vi väl alla det på natten/morgonen när man helst av allt vill dra täcket över huvudet o sova,allra minst trösta sina barn..,så kund evi somna om..
Jerry försov sig imorse men han nog i tid ändå,tydligen var det en ¨sån¨morgon då även min bror hade gjort samma.

Inskolningen fortsätter o idag fick jag gå i från en halv timme,mysigt o kunna sitta själv o dricka kaffe o läsa skvaller,Minna hade suttit hos Malin o inte verkat märka att jag inte fanns med.Sen blev det lek på gården o där brydde hon inte sig heller om mig.
I morgon ska hon lämnas en hel timme,ska försöka gå o träna då,om inte min förkylning blir värre,fryser som sören i dag..

Ha en mysig regn torsdag som faller mig precis i smaken,som slipper vara ute..


Kommentarer
Postat av: Hannagranne

Du är lika mycket hönsmamma som jag är, och det är vi glada för tror jag. Man gör allt för sina barn, dag som natt. Kramen!

2009-09-03 @ 22:14:03
URL: http://guillermo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0