Wallander...

Ikväll ska jag o min kille hyra Wallanders senaste,Cellisten. Älskar svenska filmer o gärna kriminalare(80-talet!!!).
Man känner igen sig o miljöerna e bekanta,e något speciellt med just svenska filmer,tycker jag.

Har ni någon gång sett en Wallander film,som förövrigt ju utspelar sig i Ystad(I skåne),o lagt märke till att nästan ingen pratar skånska,jag vet att många stockholmare väljer Österlen som bla sommar boende,men några inbitna Skånsk talande må där ju finnas..Jag känner åtminstonde en,Lasse från Tomelilla Sydlarm,Bärgaren i Tomelilla..Han pratar rejäll skånska,måste väl finnas fler än han???

I vart fall så ska tisdags kväll spenderas framför dvd o burken.E så sugen på att sticka o träna,men tån bultar o gör ont ikväll,då Maxi trampa på den innan med skor...var ju inte bra sedan innan,gör så ont när jag går,spelar ingen roll vilka skor jag använder,e jobbigt varje steg jag tar....
Har inte tränat på 2 veckor o jag vill ju så gärna,men allt blir jobbigt med en tå som värker,e förövrigt inte bara tån då hela foten o benet blir lidande av att inte kunna trampa rätt,också.

Jaja får bli nästa vecka,hoppas vi!!!


Lunchlådan e packad,med kokt fisk o potatis ,hemmalagat ikväll....Blev ingen middag ikväll då ingen var speciellt sugen på varm mat.Fick bli flingor o kuddar o fil med kanel för oss,middagen tar vi som lunch till imorgon,smart va???

Egentligen e jag inte alls sugen på middag på kvällen,längre.Äter hemma lagad lunch varje dag,rester från gårdagen,o sen ett äpple på eftermiddagen,så när kvällen kommer e man mätt...ILANDS PROBLEM,jag vet.




Nu läggs sonen i sin säng så nu vankas strax film,jag ska det mysigt jag lovar!!!



Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad mysigt det låter med filmkväll. Själv hade jag tänkt bjuda in mig på en kopp kaffe hos min vän Linda just ikväll, men förstår att det inte är läge. En kvinna mitt i karriären som du!



ha en skön kväll!

2009-09-22 @ 19:28:16
Postat av: vera

Ja svenska filmer e bra!! jag gillar det skarpt:)

2009-09-28 @ 22:04:55
URL: http://avkb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0