Duktig mamma

Husmanskost o egen lagad mat,,,med nyttiga grönsaker ,en redig måltid med andra ord,när man ätit en sådan mår man bra.O speciellt om man lagat den själv o barnen ätit bra o e mätta o belåtna,ja då håller man nästan på att spricka som förälder. Detta hände idag o jag kan stolt klappa mig på axeln o berömma mig själv,visst kan man få det ibland.Kanske gör man det alldeles för sällan???

För tillfälligt är det extra viktigt att barnen får ordentlig lagad mat,kanske e det efter sommarens alla grillningar med korv o hamburgare??? Ska försöka laga ordentlig mat under vår semester också,det e faktiskt då man har mer tid till handling o matlagning.

Usch som det regnar,kan det verkligen komma mer regn?? Undrar var allt regn förvaras??O om gud nu e ordenligt kissig...För det var det sjukatse vad det öser ner nu.

Minna e lagd,extra tidigt idag då hon vägrade sova middag,Maxi myser på soffan o kollar barnprogram.
Jerry jobbar o jag ska faktiskt snart  ta mig en kaffe o likör o krypa upp i soffan o tacka gud för att jag har tak över mitt o mina barns huvud,tänker alltid lite extra på dem som av nån anledning inte kan sova i sin egen säng o ha nånstans att skjula,just när det regnar.


Annars har dagen innehållit korv grillning med familjen hos mamma o pappa,o så klart fika på Björns o en våt mat handling på Willys,av mig o Minna...Inget konstigt alls..


Trevlig kväll i hus o hem


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0