Helgen Juli-Aug

Tänkte berätta lite om vår helg.
Lördagen började med en cykel tur till Björns, Maxi som precis lärt sig cykla utan stödhjul,klarade hela vägen ner till byn. Han sladdade in framför hela sällskapet på Björns o sken som en sol,glad i hågen kom jag,hans mamma,efter o var minst lika stolt som han själv.
Blev en mysig fika,som vanligt, i solen,o efter  det hängde Andrè o hans son Filip med hem för att leka.

Vid 16,00 skulle vi,alla barnen med familjer,hem till mamma & pappa o grilla. Blev en skön familje kväll med god mat,o kusiner som lekte o spelade fotboll.
Själv drack jag några glas rödvin o fick migrän,så vid 21 tiden tackade vi för oss o drog hem. Kände att det inte var speciellt lönt att lägga barnen där o dra upp dem en timme senare,+ att huvud värkte trots ivriga försök med vatten.
Hemma blev det läggning direkt,o barnen somnade i soffan med oss,e det helg så e det.

Idag Söndag har jag haft huvudvärk nästan hela dagen,inte konstigt med tanke på vädret,kanske.
Jerry & Maxi körde iväg på jobb vid halv 9,o jag lyckades få Minna att somna om i våra sängar så att jag kunde vila. Vi vaknade vid halv 11 av att killarna kom hem igen o hade då med sig goda frallor. Blev en skön o lugn frukost med gott nylagat kaffe,från våra nya kaffekokare.

Minna sov ytterligare en stund på eftermiddagen o även då passade jag på att vila.
Maxi ville leka med Elliot så vid 15,00 drog vi dit o åt en supergod hemmabakad kaka som Hanna smällt ihop.

Efter lek o bus så skulle Jerry iväg till Danmark o hämta en bil som stod på motorvägen precis efter Tårnby. Inga kunder i bilen,så jag kom på idè att vi kunde följa med hela familjen.Maxi brukar åka med men Minna förstår inte att hon är för liten för det,o blir lika ledsen varje gång Jerry ska iväg.MEN idag blev det således hennes tur,o hela familjen tog en tur till sundet. URMYSIGT!!!


Ja då var det Måndag igen o snart e det vår tur att ha semester.Känns faktiskt skönt nu när man hör den ena efter den andra klaga på att deras är slut...Vår ska ju snart börja...:)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0