Ännu ett inlägg...

Dagen e snart över och inget blir gjort här i vårat hus.Sov o vilade länge o åt sedan en frukost ihopa hela familjen,o sen har det blivit slö surfande,o handlingslista skriven,toppat med några koppar kaffe ,för denna madame.
Den lilla madamen är fortfarande inte 100 %,i skrivande stund ligger hon och sover på soffan,o lill mannen spelar Tv-spel. Jerry jobbar o jag sitter o funderar på hur jag ska få dagen att gå ihopa. Måste handla lite bak grejor,då jag lovat Maxi att baka idag. Men klockan tickar på och jag  vet ej hur det ska funka,än,men det löser sig väl.

Grannen blev pyntad igår kväll o va tror Ni jag hittar i förrådet,överst i vår jul låda??
Jo mycket riktigt,vår julgrans fot o matta,dem gamla alltså.Så mycket letade den dära Jerry...,Hänger den inte på näsan så,som min mamma brukar säga.
I vilket fall så kommer bild imorgon istället då jag vill handla lite nya kulor,detta året.Vill enbart ha svarta o via men det verkar vara svårt att hitta,så jag siktar nog in mig på enbart gild o silvriga,o det har jag inte så många av,så nya måste införskaffas....

Mycket mer har jag inte att förtella så jag återkommer,kanske..Den som lever får se.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0