Har inte riktigt bestämt mig.

För om jag ska börja blogga igen,men jag orkar inte ens tänka på det så ni får ett inlägg i vart fall,sen får vi se om det blir fler.
Grannen står så grön o gran i stugan nu i vart fall.Jerry handlade den i Tisdags kväll,själv,egentligen skulle hela familjen följa med o välja ut en,men Minna blev sjuk,igen.
I vilket fall som helst fick han fria händer,men litade inte riktigt på mig när jag sa så...Undrar varför?
Men han kom hem med en gran från Björns,dem säljer faktiskt grannar i år ,trott eller ej. Kungs gran har vi aöötid haft då jag tycker dem e mycket finare än vanliga blå eller silver granar. Men i år kostade kungsgrannarna ,vid SEB banken,600:-!!!! Helt ärligt vilket huttlöst pris,aldrig i mitt liv att vi lägger såå mycket pengar på något som är fint en liten tid bara.
Nä Björns kungsgranar kostade bara 300:-,men när Jerry kom föra att handla en sådan,var dem slut. Så det fick bli en vanlig gran,silver eller blågran vilken denna är,låter jag va osagt. Men så fin den är riktigt fin o jag e nöjd,helnöjd!

MEN va tror Ni då händer i Tisdags kväll?? Vi hittar inte foten o mattan till granen..O ja vi har letat överallt men puts borta är dem.
Och eftersom Minnas feber inte gett mied sig,ännu,så var det inte lätt att kunna inhandla detta heller.
Men Hanna Granne svängde inom Toppen o kom hit o lev en styck fot med bricka o en grå fin matta med tomtar på,som tack fick hon riktigt starkt kaffe i en tomte mugg,tack du söta!

Så efter ett kort besök av Hanna skulle jag o barnen ta in granen,som Jerry ställt ute i all snö..Hur tänkte han där??
Klippte i vart fall av nätet o ryste av snön o fick sen ställa in den i förrådet,hade jag tagit in den hade vi haft en vattenskada till jag medela.
Efter några timmars torkning, fick vi så äntligen i den,o vad tror Ni då händer?
Den e för hög,riktigt hög,o då ahde vi inte ens satt den i foten än...Jga håller på att börja gråta då Maxi utbrister:
-Jag har en idé...
-Ok,va då???
- Ta ut den på baksidan o lägg den ner o klipp av Toppen sen kan vi ta in den igen.
- Smart säger jag o gör som min kära son sagt...
O ja sen tog vi in den Maxi hjälpte mig att få den rätt i foten o sen tar han på sig min ahndske o håller den medans jag skruvar fast den.

SICKEN kille man fött,,han e  så smart o duktig o min lilla hjälpreda,skönt o ha en rejäll man hemma.

Nu ikväll ska vi pynta den,efter att vi tagit bort alla handdukar som fångat upp dens snö,o säkerligen är våta vid det här laget.

Bjuder på en julpimpad bild på barnen:



O vet Ni en till bild kommer senare ikväll på den färdigklädda granen....





Kommentarer
Postat av: anna a

ja dom små grabbarna har blivit lite större kloka och duktiga män!! =)

2010-12-17 @ 18:57:38
URL: http://assarssons.blogg.se/
Postat av: Hanna

Klart att du ska blogga så man vet hur ert liv leker när du inte behagar att svara i telefonen. Tack för kaffet och bus med söta barn!!!

2010-12-17 @ 22:20:49
URL: http://guillermo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0