Jag känner mig som en disktrasa...

Idag e jag nere.Kan börja gråta av ingen annledning,hade lätt kunnat ta mig själv för att vara 70+ eller i klimateriet..om man nu kan jämföra dessa tu.
Barnen har varit sjuka sedan i tisdags. O jag har inte varit ute o andats frisk luft på 3 dagar,nä nu ljög jag då har jag ju inte räknat mina promenader till soptunnan..nog hela 2 meter...

Feber o kräk o värk i kroppen dessa baciller har slagit klorna i mina 2 gullungar. Dem har svettats o lidit o först idag ser det ut som om dem e på bättringsvägen.Dottern e lika gnällig o mammig som dem andra dagarna men INGEN hög feber,maxi e piggare men även han börjar nu klättra på väggarna...


JAG då om jag får lov att gnälla,vilket känns dummt då barnen har ALL anledning till detta o jag ingen,måste få ¨prata¨av mig...
Jag e så less på allt i vårt hus,här e skitigt ,stökigt,sladdar överallt massvis med tvätt o damm o andra tecken på att jag borde städa o rensa... Till och med min egen hygien e på botten mitt hår stannar liksom lätt i en snygg flätta,,om ni förstår vad jag menar... MEN jag orkar inte...HAR hållt på att plocka o röja alla dessa tre dagar men nästan all min tid går åt till att ta hand om barn o trösta o ge saft försöka lirka i dem lite mat o sen plocka undan allt detta.
Jerry kom hem igår kväll o tyckte här var jätte undanplockat...Antagligen e det så också men jag ser allt så himla tydligt nu när jag inte kan göra något annat..JAG längtar efter nya blommor,nya doft ljus ren bäddat i sängarna dammsugat på hela ovan vånningen o efter rena trosor o att ev nån gång kunna se botten på tvätt korgen..

JAg e less på allt förutom min familj,bör jag väl tillägga,dem e lika fina som vanligt..Utan dem hade jag gått under BIG TIME!!!!


NÄR barnen e friska ska vi ta en tur till vellinge Blomman o FIKA o mysa o KÖPA massor med onödiga o fina växter o ljus samt annat som gör hemmet fint ....  

Jag kan faktskt till och med tänka mig att sjuna en blues,en sorgens blues för så ynklig o uttråkad känner jag mig...


Får hoppas nån god människa kan fixa lite mat o middag till oss,då Jerry ska jobba helg,o jag kan inte at ut barnen,o Kyl o frys gapar tomt,,,,O folk säger det e fredag ,jaså kul för Er andra,,,




Kommentarer
Postat av: Anna

Låter som ett par tuffa dagar. Hoppas det blir en lugn helg för Jerry sen får du njuta av jobb nästa vecka. Massor med kramar och krya på er!

2010-01-29 @ 19:30:07
Postat av: marie feldt

´sänder massa styrke kramar till dig. Emil har haft 40,5 i feber och vill ingen ting, har oxå börjat jobba och hemmet och barnen och städa, ja du vet, jag vet hur det känns. tänker på dig och skickar en stor bukett vårblommor till dig i tankarna kram marie granne

2010-01-29 @ 20:58:27
URL: http://familjenfeldt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0