Naturligtvis...

Naturligtvis har jag valt att döpa mitt blogg inlägg till o kommer därför,Naturligtvis,att nämna Naturligtvis,typ 100 ggr,NATURLIGTVIS:


- Blev jag magsjuk i fredags.

- Kräkte jag ca 1000 ggr(överdrivet jag vet)

- Bajsade jag ner mig 2 ggr

- Körde Jerry jour

- Hade vi ingen mat hemma.

- Kunde ingen komma o hjälpa mig,då alla e livrädda för just magsjuka,måste va den värsta,av ¨vanliga¨ sjukidomar man kan råka ut för.

- Var barnen rast lösa de lux efter att varit hemma sedan i tisdags o själva varit sjuka.

- Snöade det,Jerry var borta hela fredags kväll o natt + hela lördagen...

- Grät jag ca 20 ggr o tyckte så synd om mig.


Så klart naturligtvis.Tilläggas bör dock att Anna fixade så att Roger skulle jobba för Jerry i Lördags så Jerry kunde va hemma o hjälpa mig,men som sagt när det snöar har vi som mest så jag kunde inte dra hem Jerry...Så jag fick försöka dra mig upp o fixa allt själv.Nja nästan allt...mamma körde o handla till mig o levererade 2 st mat kassar utanför dörren,som jag sen hämtade när hon var på betryggande avstånd.
O i kassarna låg 2 st filmer till barnen,,,Söta mamma hade pratat med Maxi innan i tele o hört hur rastlös han var så hon köpte filmer till barnen,så dem skulle få något o göra..Mamma vad hade jag gjort utan dig???
Du e en sån fin mormor som smsar o ringer varje dag när barnen eller jag e sjuk o hör hur det e...Det värmer..
Du e min allra bästa vän......

Hur som helst så fixade jag lite frukost till barnen o la minna vid halv 12 o passade då på att ta 2 st panodil,då jag ahde så ont i ryggen o magen efter 100 (ca) kräkningar,o satte i film till Maxi o somnade på soffan ca en kvart.Då hör jag Maxi springa o försöka öppna dörren,Kvällsposten var här,men jag orkade inte öppna så jag somnade om o vaknade en halv timme senare..( svettig som bara den)..Maxi hade under tiden suttit o kollat film o lagt sin Björn Bus på mig o filt då jag var sjuk o han tyckte synd om mig...Fina maxan.

Efter den vilningen så kände jag mig pigg,relativt,så jag fixade lite mat o sallad till barnen o när Jerry kom hem på kvällen däckade jag på soffan av utmattning o när jag vaknade vid 9 sov hela familjen o jag gick upp o la mig.

Maxi kom efter o vi kollade på What`s loves gott to do wth it...o låg o små pratade...

Nu på morgonen har vi alla f.d sjuklingar badat o jag har lagt in en maskin tvätt o dammsugit o torkat golvet i hallen...Ute snöar det igen o jag o barnen som hade sett framimot o åka o fika någonstans...


Jaja får bli en hemmadag igen med städ o sen mathandling i eftermiddag om vi kommer utanför dörren vill säga..
 Naturligtvis....

Kommentarer
Postat av: Anna

Japp är livrädd för magsjuka.... Skönt det löste sig iaf. Japp tur vi har Lisbeth, räddaren i nöden. Kram

2010-01-31 @ 17:52:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0