Blogg,blogg...

Så kom då dagen när jag Linda skulle få prova mitt headset på jobb,vilken lycka.Kan till och med gå o bajsa med det o svara samtidigt,fjantigt kanske Ni tycker,men ack så behövligt,om man sitter själv som jag brukar.
LYCKA!!!

Ikväll följde Maxi med Vincent hem så jag o Minna passade på att gunga en lång stund på lekan utanför.O sen lagade vi mat,o den var verkligen smaskens.
Ni kan mer än gärna få recept,som är ett eget ihopakokande:

Till ungefär 4 personer:

4 dl vatten som kokar upp sedan läggs 2 dl bulgur i o kokas 8 minuter,ca.
En lagom bit kassler som steks o sedan tas upp för att svalna.
Ett paket bacon som steks o sen läggs på hushålls papper så överblivit fett försvinner.

Detta blandas sen o sen kan man lägga i valfria grönsaker,jag valde tomater,lök samt gurka.
Servera sen med en kall sås,jag valde lätt creme fraiche blandat med vitlöks dipp,lohmanders bernaise sås,samt chili sås.

Lagom till att middagen stod klar kom Jerry hem men han valde potatis sallad till,tydligen är bulgur för nyttigt...
Men denna komb som han valde skulle också varit smaskens,så alternativen är många.

Nu är Manxan hämtad o barnen åkte i säng vid 19,00,annars e dem sjukt trötta på morgonen.
Jag passade på att vattna alla blommor o växter o sen drogs det lite ogräs,IGEN,tar det aldrig slut???

Nu njuter jag av en kopp lagad java o snart börjar Lotta på Liseberg,ett måste i detta hemmet..

Må väl,kära vänner,må väl!!!

Kommentarer
Postat av: Hanna (Elliot &Tuva)

Potatissallad kan omöjligt slå bulgur... Lär pågen lite vett!

2010-06-21 @ 20:36:07
URL: http://guillermo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0