Berg o dalbana

Mitt liv o tillvaro e förtillfälligt en berg o dalbana rent känslomässigt o faktiskt även praktiskt. Vi bor i en stuga som känns liten nu...o tradig.Kan inte laga ordentlig mat o det saknar jag att kunna göra mat i ugn o ha flera olika tillbehör till maten ,trodde jag aldrig jag skulle kunna känna. Samtal att ringa varenda jädrans dag till försäkringsbolaget,byggaren o ocab, o få olika besked varenda dag,detta tär på mig som in i. Jag mår illa varenda dag o har ständig huvudvärk, det enda goda detta för med sig e att vår familj blivit starkare,klara man detta klarar man en hel del.Jag o jerry har inte bråkat ,nästan,på hela vår stug vistelse,o barnen e faktiskt dem som klarat detta bäst.Barn har den gåvan att finna sig i det mesta,även om deras hemlängtan kan märkas av ibland.

Imorgon fredag lämnar vi Broddahill o beger oss till Ringduvegatan,o en ugn står o väntar på mig..Hanna o Nicklas med fam sticker till USA imorgon bitti o vårt försäkringsbolag ska då hyra deras hus åt oss,en alldeles perfekt kombination. 

Guld värt e detta så tack kära f.d grannar,må lyckan o solen vara med er på er resa...
O ett STORT tack till min underbara mamma som tvättat åt oss,DU betyder,som ungdomarna säger nuför tiden.....


Hoppas hoppas vi snart kan flytta in igen o hoppas allt e torrt tills imorgon så byggarna kan börja lägga vårt nya ekparkett golv...o klinkers,det blir nog bra till slut.






 


Kommentarer
Postat av: Jenny

Det KOMMER att bli jättebra o fint tillslut! Håll ut...

2010-03-26 @ 09:15:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0