Vattenskada

Vaknade i söndags morse o skulle tvätta av Minna i badrummet där uppe då jag tycker där e dåligt tryck i kranen.Jerry springer ner o kollar o upptäcker att vi har vatten under alla golv på hela nedanvånningen..

Ringer pappa o stor bölar o han lovar komma.Men innan han hunnit anlända går Jerry ut o ska slänga ut alla grejorna från klädkammare,(det e där alla vattenrör finns i huset), o upptäcker då att grannen Sara & Micke har sjukt mycket vatten ovanpå allt golv. han ringer febrilt på men dem e inte hemma. ringer på dem andra grannarna o dem kollar o dem har också fått vatten.

Sen går allt i ett,jag ringer SOS o får ditt brandkåren,vi jagar fatt i sara o micke som e sover borta o kastar sig i bilen.Jagar telenr till grannen i femman,som e i göteborg..o alla grannar från dem andra längorna kommer ut.
Det som hänt e att ett rör i Sara & Mickes hus har gått sönder o allt vatten har strömmat till smatliga hus i vår radhus länga.


Nu i skrivande stund sitter jag i broddahill i V.ingelstad i en stuga som vi ska hyra fram till påsk,sen ska vi förhoppningsvis bo i Hanna o Nicklas hus,medans dem e ebortresta.
Alla våra golv e uppdragna på nedanvånningen o 2 stora fläktar samt plast tunnlar e dragna runt hela nedanvånningen. Alla möbler e bortförda o där e fuktigt o luktar mögel i hela huset.
SICKEN MARDRÖM!!!

Stugan som vårt försäkringsbolag hyr till oss e möblerad o mysig. 2 sovrum toa samt ett allrum med kök o vardagsrum finns så här e det bra,men va jag saknar huset.

Många telesamtal o många oroliga dagar o nätter har det varit. Inget känns bra förtillfälligt,jo att inget hänt OSS,att vi mår bra men allt annat känns piss.................Tur  att inte huset brann upp i och för sig men just nu  e det en klen tröst.

Jag som börjat gilla vatten på senare år,,kan man ta tillbaka det???



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0