Lugn hemma dag/kväll.

Minna har inte haft mer än 38 graders feber idag,o det har knappt märkts.Jo hon har varit lugn o harmonisk o inte så vild som vanlgt med inget vidare gnäll på varken henne eller Maxi.Han kändes varm i eftermiddag,dock inte så varm så jag tog fram termometern.  Vi har bara myst hela dagen o glott på tv o suttit framför datorn o ritat lite.Inga kraft övningar här inte men jag tycker man ska ta det lungt när barnen e sjuka o varva ner själv,som förälder.Det dryga som det medför är att man bli sjukt trött o hängig själv,så vid 4 i e.m kom min trveliga hubudvärk på besök igen,inte kul så säg.O jag som trodde det skulle bli en lugn jourkväll för Jerry,som kör första till på fredag.MEN ICKE,han var bara snabbt hemma o lämnade mat o fick sedan köra igen,kul!! Vi som ahde planerat att käka pizza framför tv:n hela familjen,fick klara oss utan pappa o käka hamburgare istället,men  det gick nästan lika bra det.

När sen båda barnen somnat skulle jag slänga mig i soffan o glo på något annat än barnkanalen något vuxet o spännande som inte innehöll något tecknat..DÅ var där där inget kul på tv...Varför ska det va så?? Alltid när man tänkt ut något,skiter det sig..

Men ett avsnitt av Cold Case på 9:an,som man aldrig kollar på annars,o jag var rätt nöjd ändå.
Sen hamnade jag här o har kollat runt lite på bla ute blommor o växter som jag ska inhandla i dagarna,ska bli kul o plantera lite o få fint ute.
Fick inspiration av www.guillermo.blogg.se (Hanna Grannes blogg) ,så kolla in där om du känner för lite du med.

Nä nu kallar soffan igen hoppas där e något kul nu då på tv:n


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0