Minna,vad ska jag göra???

Minna har börjat med en varannan dag ,på dagis.Igår ,läs måndag,var hon solskenet själv på dagis,ballade dock ur vid läggningen på kvällen men det bortser vi ifrån.Idag,Tisdag,var hon raka motsatsen,rena åskan,på dagis.Vägar äta, ska inte va med på något ,bråkar osv..Ni som känner henne vet hur underbar hon kan vara.

Hemma gick hon raka vägen till kylen,plockade ut mjölk samt tog macka i brödkorgen o tog även smör samt kniv ur lådan...Tjejen var såå hungrig att hon själv gick o tog. Jag ahde gjort köttfärslimpa igår kväll som vi skulle ha idag samt atgit kotletter ur frysen,då limpan blev liten,men jag kunde inte låta henne vänta så länge så jag gjorde vid kotletterna i ugnen o tog detta som en mackmiddag.Dock ville dem ha fil,och yougurt samt cornflakes istället så det fick dem.Jag som ska träna ikväll kan inte äta mycket innan,så mig gjorde detta onget.Men vad ska jag göra.Fröken på dagis säger bara,att idag har det varit en sådann dag o idag har hon bantat..
Nu till min undran o fråga till Er,vad anser Ni om detta???:

- E det ok o skita i att ge en 2-åring mat på en hel dag,för att hon inte vill?? 
- Ska man inte försöka på alla sätt??
- Jag tycker själv att man ska lära dem att äta när tillfälle ges o inte kunna bestämma detta själv som en 2-årng.
- Men samtidigt klarar dem ju inte en hel dag utan mat...

Vet inte riktigt hur jag ska handskas med detta??

HJÄLP TACK!!!

Kommentarer
Postat av: Anna

Våra barn barn har alltid fått och har ätit det som serverats. Dem har precis som Minna inte velat äta, men med tanke på att hon brukar äta tror jag inte jga gjort så stor affär av det, risken är att det blir tvärtom. Jag antar dem försökt på dagis men vill hon inte är det inte så lätt. Hon är frisk och pigg så om det varit jag hade jag nog inte lagt så mycket energi på det, hon klarar sig på mackor med fil utan några problem. Du ska göra det som känns bäst i ditt hjärta är bara det som blir rätt. Kram

2010-10-26 @ 20:34:11
Postat av: Ann-Britt

Troligen är det bara en fas, det brukar ändra sig efter en tid.Så länge hon äter något och är pigg och mår bra i övrigt, är det nog ingen fara. Barn brukar äta när de är hungriga, ingen unge svälter frivilligt.Kram

2010-10-26 @ 21:39:43
Postat av: MARIE FELDT

Evelina var likadan men de kämpade bra på dagis, hon gick ju oxå på björnarna när hon var liten. prata med personalen de hanskas med dessa problem dagligen är mitt tips, säg att det bekymrar dig kram marie granne

2010-10-27 @ 07:57:25
URL: http://familjenfeldt.blogg.se/
Postat av: Hanna Kronvall

Du vet vad jag tycker sis, sa det igår



puss

2010-10-27 @ 15:12:44
Postat av: Hanna

Tror heller inte att man ska göra för stor affär av det så det blir motsatt effekt av det. Men så länge sina barn äter är man nöjd, jag vet. Prata med personalen på dagis och hör vad dom säger. Kanske äter hon jättemycket frukost och mellis där?

2010-10-27 @ 15:40:40
URL: http://guillermo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0