Sköna söndag

Har haft en skön hemma söndag idag.Tvättat,lekt.läst böcker ,vilat,glott på tv osv. Maxi har hunnit spela fotboll o va på kalas hos grannen Mathilda,så han har varit mer aktiv än oss andra.Vi e otroligt dåliga på att bara vara hemma,vilket mamma på pekar med jämna mellanrum.Jag vet detta o jobbar på det,men det e s å mycket man ska hinna med på just helgerna att det ibland e svårt.Maxi har alltid kalas eller något inbokat o värre blir det ju med ett barn till,nämligen Minna,när hon börjar med sitt. Men idag vart det alltså fotboll o sen hem.Åt en frukost,ja barnen hade så klart fått mat innan,o sen har vi bara myst.Jerry har varit hemma ovanligt mycket i helgen,vilket e skönt.
När Maxi stack på kalas passade vi andra på att käka rest lunch o sen vilade vi framför repris av fredagens Idol.

Jerry stack o jobbade vid 14,00 o då kom Maxi hem.Jenny smsade o frågade om vi ville leka o fika,o det var super mysigt att gå över ditt. Lagom lekstund blev det,med lek,dans o tårta,från Emmas kalas.O den var super god,o gjort enbart på Emma vänliga ingridienser(????),då hon inte tåler ägg o mjölk. Inte världens lättaste inte,men Jenny hade lyckats superbra,saftig o god var den.
Kussarna bråkade o lekte o bråkade lite till ,o sen vart det dax att vända hemåt igen. Fredags lasange rester blev dagens middag o precis till det var dags att sätta sig till bords dök pappa upp,bra planerat.

Nu spelar killarna tv spel o jag hamnade här.vad Minna gör??? Hon satt o somande sidan om Jerry lutandes på honom,o där sitter hon ännu,dax att bärras upp till sängen kanske???

Ensamma mammorna ikväll,dock utan min parhäst Hanna,jag gör mitt bästa utan henne.



Idag har det varit en bra dag,sköna söndag. 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Naaw, tack för dina fina ord!! och tack för en trevlig fika, snacket, sången och dansen :-). Det är väl konstigt att små kussarna leker så bra på dagis men hemma bråkar dem om allt? Men dem e för söta tillsammans.

2010-10-25 @ 13:48:16
Postat av: Hanna

Hoppas att mammorna var lika bra utan mitt sällskap i soffan, nästa vecka är det verkligen dags för mammorna att kolla på mammorna.

2010-10-25 @ 15:11:49
URL: http://guillermo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0