Mat o mat o mat...

Mat är nästan det ända som rymms i mitt huvud förtillfälligt. Har kommit in i en matorgie, o letar recept som en galning efter nya smaker o komb. I vart fall ska jag nu dela med mig av gårdagen samt dagen middagar här hemma hos oss,håll tillgodo..

MÅNDAG:
Detta recept stal jag från http://www.bloggfamiljen.se/?blog=matplatsen...

h:

 

1 augusti 2006

Tacogratäng

Postat av Victoria den 1 augusti 2006 - 10:46

Vet inte om jag redan lagt in detta recept? Skitsamma för det är typ det godaste som finns så det tål upprepas!! Här kommer recept på enkel och guuuuudoooomligt god Tacogratäng:

4 port:
200 g philadelphia
500-600 g köttfärs
1 påse tacomix
färska champinjoner
1 gul lök
riven ost

Tillbehör:
nachochips (tex salta & ostsmak)
gucamole (avocado, cremefraiche, salt, peppar, citron, vitlök)
grönsaker (majs, tomater, parika, gurka, sallad osv)
tacosås
cremfraiche
jalapeno

Bred philadelphian i botten på en ugnsform. Stek köttfärsen och blanda i kryddmixen. Låt puttra en stund och häll det sedan i formen. Stek skivade champinjoner och lök och lägg överst i formen. toppa med lite riven ost och ställ in i ugnen ca 15 min 225C. Rör i hop guacamolen och hacka grönsakerna fint. Tacoröran och grönsakerna ätes sedan med nachochipsen som “sked”.
Ät och njut :spin:



Ohh va gott detta blev,resterna idag till lunch smakade,om än möjligt ännu godare,Ni måste testa den!!!



TISDAG:

Fiskgryta Håkansson( mitt eget påhitt,men jag vart inte så påhittig med namn till rätten :)  )
1 purjolök
5 Morötter
salt,peppar,lite curry, fisk buljong tärning,
 1/2 Matlagningsgrädde 15%
 1Matlagningsgrädde med smak i locket,för fisk tror den heter smögen panna
ca 800 gram pangusis filè fisk

Bryn purjolök,o krydda med salt och peppar.Lägg i morötter delade,o bryn detta samt lägg på curry.
Dela fisken i små bitar o bryn allt sammas.Häll på matlagningsgrädden,o smaken i locket,samt smula i fiskbuljongen..
Krydda mer efter tycke o smak o låt denna fantastiska gryta puttra ca 10 min...

MUMS!!!







Kommentarer
Postat av: Ann-Britt

Tina Nordström släng dig i väggen. Låter smarrigt.

2010-09-28 @ 21:37:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0