Resume...

Vi kom hem igår från vår nästan en veckas resa.Först mös vi i Mariannelund o bodde på Torpet ihop med fina familjen Lagerholm/Lindberg,även kallad klågge gänget. Som vanligt var stugan urmysig o fantastisk naturskön,gött o skita i det fria ..:) o kunna mysa med mat lagad på en gammal vedeldad spis,o umgås med fina människor...
Vi hade tur på ALV,nästan inga besökare,jo där var så klart människor men ack så få.Vi kom fram till allt direkt,o barnen  fick vara med i en teater uppsättning,picknick sagan som den kalaldes.Barnen fick vara med o hjälpa till o spela i teatern,utan några saker utan tjejen o killen som höllt i det ritade upp låtsas skaker..Fantastisk kul o roligt för barnen som var delaktiga på ett helt annat sätt..BRA IDÈ ALV...
På löradgen åkte vi runt o kollade Bullerbyn,där dem spelade in filmerna,o beökte även Katthult o lönneberga.O så litet det var,ser så stort ut på film men i själva verket var det inte så.Kan bli kul o se hur det ser ut när man ser filmerna igen då med andra ögon.

På söndagen rullade Klågge gänget hem,efter en gemensam sista lunch i Värnamo.O vi andra drog till High Chaparall,dem stängde just denna dagen för säsongnen,så det gällde att passa på.Vi åkte spöktåget,ett annat tåg båda barnen red på ponnys,även Minna som det var första gången förr. Handlade div cowboys grejor o käkade glass o mös.Detta gjorde vi enbart för Maxis skull,då jag tycker det e lite b-igt....,samt att där bara var marknads människor,ni vet såna som man aldrig ser annars utan kommer fram från stock o sten när det vankas marknad..den ene var fulare än den andra...

Efter detta äventyr var tanken att vi skulle sova i Värnamo men efter det blev så att vi reste viadre not Borås o tog in på ett hotell där o käkade supergott på ett Kina stället precis brevid hotellet. Aldrig ätit så god mat som dessutom var billig o super trevlig personal..Att rekomendera...att rekomendera
Efter en skön dusch hoppade vi i våra pyjamasar o la oss alla i en dubbelsäng o mös med lite godis framför Irene Huss.En kvart sedan sov hela familjen...

Måndagen spenderades på Borås Djurpark med en perfekt dag,Skön luft o soligt glada barn o otroligt fin djurpark,som låg mellan berg o dalar,vi gick o vi gick o även där var det lite besökare så vi kunde kolla i fred.
Kna varmt rekomendera även detta ställe,har aldrig varit på en så bra djurpark som dessutom tog ca 4 timmar att gå igenom..bra för hänmagen.

Göteborg fick bli vår nästa anhalt o vi sov på ett fint hotell där o åt otroligt dyr barmat på kvällen,sjukt va allt har blivit dyrt.hotell rum o mat ute ruinerar ju en nästan.

Dagen efter blev det Universeum,som var kul men barnen var nog lite för små för att förstå hela innebörden o storleken på allt.Men dem ahde kul o skrattade o kolalde lall djuren,så misslyckat var det absolut inte.
 Nästa anhalt blev Ullared där vi hyrde en jätte fin o fräsch stuga som var billig dessutom.Vi skulle egentligen tagit en tur in på varuhuset på Onsdagen,o bara handla lite kaffe o mat på kvällen.Mne när vi kom in så var där knappt något folk så vi shoppade allt på kvällen. Tänk va skönt o slippa alla dessa köer..

Hem kom vi igår läs Onsdag,o idag har vi alla utom jerry,varit i Bunkeflo på en tema lekplats med Hanna o Anna Liam med barn.Vi hade fika med o det blev några sköna timmar i solen,när vi väl hittade rätt lekplats.Som tur var hade vi Anna Roger som vår personlia guide,o som gammal Bunkeflobo,dirigerade hon oss.Tack,säger vi.