Onsdag,lill-lördag!!!

Jobb idag denna Onsdagen den 15/9-10 har gått över förväntan.Har betat av många saker på min att göra lista¨,o nöjd är jag. Satt o planerade lite på jobb,o har nu speciella dagar då jag ska ta itu med speciella saker,innan har jag tagit det o skjutit upp det om jag inte hunnit en dag.MEN nu är det slut på det,blivit effektivare o där med löser sig flera av dessa saker av sig själv. I vilket fall som helst har denna dagen varit bra,o igår var en bra omsättningsdag,killarna körde in mycket,o det känns skönt! Idag har  det varit lugnare o då har bilar fixats,o underhållits,vilket e nödvändigt när dem rullar många mil.

Med ett gott humör rullade den nya bilen ,som förövrigt går kanoners, in på dagis o hämatde barnen.Maxi ville ha med Vincent hem idag med,så efter en samtal till hans moder,rullade bilen hem från dagis med 3 st glada barn i baksätet.
Hemma blev det blodkorvs rester till barnen,som för övrigt har räckt till mycket.2st paket blodkorv o ett paket rösti har räckt till följande:
1 middag i går,3 personer.
1 lunch idag,till mig således,1 person
1 middag idag,till 3 st person barn..
Måste inte det vara världens klipp???
2 paket blodkorv kostar 10:-
1 paket rösti 20:-,ca, samt lånad lingonsylt o grönsaker.Ska vi säga sammanlagt 50:-???

= ca 7:- per portion......... + mängder mjölk,men det kallas friskvård :)
Nä men allvarligt talat sjukt billigt,o verkligen något att äta om man vill spara pengar o få i sig massviss av järn .
Vi vuxna åt en supergod chilli con carne,som jag lagat till,,blev mycket över där med så det räcker nog en stund den med.

Träningen igår blev en löpar/powerwalk runda....,på 35 min..Inte illa pinkat av mig som sprang mestadeles av rundn,,tänk Er jag...:)




Kommentarer
Postat av: Hanna

Du är superduktig Mossi, kämpa vidare :)

2010-09-15 @ 19:01:51
URL: http://guillermo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0