Storstädning...

Efter en smothie o frukost mys med familjen stack killarna iväg på jobb,o jag o Minna påbörjade operation ¨storstädning av ovanvånningens badrum¨. Det behövdes städas ordentligt,slängas gamla schampo flaskor,och städa bubbelbadkaret grundligt bla...
Och när man inte har en man varanann vecka som kan städa eller ta barnen så man själv kan städa i lugn o ro,DÅ får man helt enkelt ta med barnen. Denna lördag vart det enbart ett barn,så jag satte henne i arbete med att spruta rengöringsspray samt torka med trasa.O detta är det roligaste som finns i Minnas liv,så det gick kanon.
Sen hoppade hon upp i badkaret,o torkade av ,skvätte med vatten o allt möjligt,men hon höllt sig sysselsatt så jag kunde städa. Blev några avbrott med kissning,o skjölning av hennes trasa,men annars gick det faktiskt jättebra.
Just nu håller vi lunchpaus,jag har intagit min varma soppa,o vatten och  ska strax efter detta ta mitt efterlängtade kaffe,dock vanligt kaffe utan varken vanlig mjölk eller skummad....
Min städpolare blev trött så hon har lagt sig på soffan för att vila och jag ska fortsätta alldeles strax.
Minnas ögon är bättre dock inte helt bra,så jag hoppas dem ser bra ut imorgon så vi kan göra något roligt,en utflykt helt enkelt. Har man varit hemma sen i Tisdags behöver man miljöombyte.

Igår var förresten kväll jag fruktat mest..Fredags kväll och soff mys framför tv:n o bla Let`s Dance..Detta innebär ju godis och kanske ett glas vin.Men detta är ju tyvärr inte tillåtet så jag satt där med mitt bar, (Som inte är riktigt är tillåtet heller,då jag är i kickstarten),Allevo baret innehåller 200 kalorier o smothien eller soppan enbart 120kcal..Men eftersom jag inte intog mer än 4 påsar i torsdags,så tillgodo såg jag detta i fredags. Så på så viss har jag faktiskt sparat 40kcal,trots mitt bar.
Trots att jag tog detta bar var det såååå jädrans jobbigt,då det fanns både choklad o godis på bordet,men barnen o jerry måste ju få sitt ändå trots mina tjockis grejor,som Minna sa innan :)


Tack för mig!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0