Lerigt och dant!

Shit vad det regnade igår kväll när vi skulle fara till Svaneholms slott och se Diggiloo. Jag hade hoppats och trodde delvis att det kom att upphöra när vi väl kom fram,men icke.Det regnade nästan hela showen igen och vi som köpt picknick platser fick känna på att bli riktigt blötta och framförallt leriga. Fika hade vi med oss och kaffet värmde till viss del men tog inte bort all kylan. Maxi kämpade på bra,men blev ledsen ett par gånger då han tyckte det var för högt ljud,och att det var kallt och blött osv osv....  Jag mutade honom med att en leksak idag,då jag såå gärna ville se hela föreställningen.Det funkade men när det var 10 minuter kvar av showen,och då jag hört ryktesvägar att det var ca 2 timmars kö förra året att komma ifrån parkeringsplatserna, så bestämde vi oss för att smyga ut.Jag hade barnen kusiner med också ,och då Hanna granne och hennes barn gått tidigare, smög vi ut. Där var så lerigt att flera bilar fick dras loss från parkeringsplatserna av en traktor och redan då var det många som valde att lämna tidigare precis som vi.
Väl hemma var det en fröjd att få krypa ner i en varm säng.
Minna och Jerry hade haft en mys kväll med hyrfilmer och godis,och ingen feber alls.

Showen då??Jo den var bra men inte lika bra som jag hoppats på,tråkigt val av låtar men så klart fanns där guldkorn,bla när hela gänget,med Magnus Carlsson, gjorde parodi på ¨Det e bögarnas fel¨,skrattade jag som bara den...Fräsigt gjort !!!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0